Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal starte et ApS i danmark med et holding selskab i UK

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg skal sammen med 3 andre muligvis starte et firma ApS i DK hvor jeg skal eje 15%

Dette firma skal udføre arbejde hvor vi alle er tekniker i firmaet.

Jeg har så fået af vide det er smart at åbne et UK Ltd som holding selskab for mine 15% i det danske ApS

Jeg ville så høre om nogle her inde har erfaring med dette og om det klogt??

Jeg ville også høre hvordan jeg får betaling for de timer jeg arbejder i det DK firma som tekniker?? kan et englsk Ltd selvskab sende faktura til det DK ApS for mine tekniker timer?? eller skal jeg oprette en dansk filial til det UK Ltd??

mvh

Morten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:21

Hvis du er bosiddende her i Danmark kan jeg ikke se hvad fidusen i det skulle være, andet end et at en smart "LTD-sælger" scorer nogle penge på at anbefale dig den konstruktion.

Du skal alligevel ud og ansætte en engelsk direktør, og pengene beskattes alligevel når du skal have dem ud og til Danmark igen til dig selv, så vidt jeg kan forstå på reglerne.

Jeg ville vælge en model med et dansk holdingselskab (et aps), som så ejer jeres driftsselskab (et aps)

I bør så overveje om i skal have et fælles holdingselskab i ejer i fælleskab, eller om i skal have hvert jeres holdingselskab.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 14:54

Den fordel som jeg kan læse mig til er at jeg ikke skal skaffe 125.000kr for at starte et dansk holding selskab. 

Den anden fordel er at selskabsskatten ikke er så stor som den er i DK.

Morten

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:48

Jamen jeg vil lægge mig på linie med Anders og sige at her der vist en selskabsudbyder der scorer nogle gode og lette penge igen!

Prøv du at sætte dig ned med regnemaskinen igang til og se hvad udgifterne er ved at stifte, og drive et engelsk selskab, det administrative besvær mv.... Du skal have en ansat direktør i UK for at der kan være tale om fast driftsted mv.....

Hvad er egentlig selskabsskatten i UK?Wink

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 17:11

altså jeg har fundet et firma hvor det koster 2600kr om året at have et Ltd. så det er jo ikke dyrt!!

Selskabs skat i UK er 21% 

Men lad mig spørge på en anden måde, kan man have et holding selskab hvor det ikke er et ApS??

Og for at have et ApS til at starte på så skal der vel rent fysisk kun stå 12500kr den dag man starter?

Morten

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:33

Hyrpel:
Men lad mig spørge på en anden måde, kan man have et holding selskab hvor det ikke er et ApS??

Et holdingselskab er jo per definition et selsakb der har til formål at eje ejerdele i andre selskaber, det være sig ApS, SMBA, A/S, LTD osv.....

Hyrpel:
Og for at have et ApS til at starte på så skal der vel rent fysisk kun stå 12500kr den dag man starter?

Jeg regner med at det manglende 0 er en forglemmelse. Men beløbet skal være tilstede i enten kontanter eller værdier....

Hyrpel:
altså jeg har fundet et firma hvor det koster 2600kr om året at have et Ltd. så det er jo ikke dyrt!!

Hvis alt er indeholdt i den pris, herunder direktør, sekretær, indsendelse af diverse papirer til diverse engelske myndigheder og udarbejdelse af regnskab mv. er det en god pris du har fået....

amino har vi lige haft denne tråd der relaterer sig til emnet http://www.amino.dk/forums/p/7141/348017.aspx#348017.

Hvis det er økonomien der sætter grænsen for for et holdingselskab - hvorfor så ikke overveje en dansk smba?

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 17:39

Okay den tråd vl jeg lige sætte mig at læse igennem,

Ja det nul(0) var en forglemmelse, men jeg syntes nu ikke det var dyrt at have et Ltd selskab for 2600kr årligt. 

Men det hele mønter sig ud i at jeg ikke har 125.000kr til at starte et holdingselskab så hvis det er andre alternativer til ApS så som et Ltd er så vil jeg gerne høre om det.

Hvad er forskellen på et smba og et ApS?

Morten

ps: mange tak for de svar indtil videreBig Smile

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:44

Jeg vil ikke mene den konstruktion kan lade sig gøre. Den måde man omgår likviditetskravet via et engelsk selskab er så vidt jeg er orienteret, at man starter et engelsk Aps da likviditetskravet derovre er 50£ eller noget, (kan ikke huske det præcise beløb) og så starter/opretter en filial af det selskab i DK. Hvis du via dit engelske holding vil starte et dansk Aps så skal du vel stadig imødekomme likviditetskravet, (Det svarer vel til hvis en englænder ville oprette et Aps i DK) og denne likviditet skal som tommelfingerregel altid være tilstede i selskabet. Det er ikke tilstrækkeligt at det er der når i starter op, hvis i senere ikke kan dokumentere tilstrækkelige aktiver i regnskabet så komer erhvervs og selskabsstyrelsen efter jer, hvilket i sidste ende kan resultere i at i tvangsopløses.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:45

Mht. s.m.b.a så søg lidt herinde det er diskuteret til hudløshed.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:00

En megalang tråd om fordele/ulemper i forhold til SMBA/APS

http://www.amino.dk/forums/p/21527/264434.aspx#264434

Du kan evt. læse lidt mere om SMBA på  smba.dk.

Man kan sige at 2600 kr ikke er mange penge for at holde et engelsk ltd i live. Hvis det alene er er i relation til at spare skatteforskellen så skal du alligevel sparer mere end 65.000 op om året før det kan betale sig.

En anden mulighed er at via dit eget personlige firma kunne indskyde det beløb der skal til for at du kan få dine 15% ejerandel. Bruge virksomhedsskatteordningen (hvor beskatningen er en foreløbig på 25%). Du kan så når du har midlerne omdanne til et ApS. Bemærk at grænsen for kapital til et Aps forventes nedsat til 50.000 fra nytår.

Henrik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)