Hejsa Jeg skal sammen med 3 andre muligvis starte et firma ApS i DK hvor jeg skal eje 15% Dette firma skal udføre arbejde hvor vi alle er tekniker i firmaet. Jeg har så fået af vide det er smart at åbne et UK Ltd som holding selskab for mine 15% i det danske ApS Jeg ville så høre om nogle her inde har erfaring med dette og om det klogt?? Jeg ville også høre hvordan jeg får betaling for de timer jeg arbejder i det DK firma som tekniker?? kan et englsk Ltd selvskab sende faktura til det DK ApS for mine tekniker timer?? eller skal jeg oprette en dansk filial til det UK Ltd??
mvh
Morten |
Hvis du er bosiddende her i Danmark kan jeg ikke se hvad fidusen i det skulle være, andet end et at en smart "LTD-sælger" scorer nogle penge på at anbefale dig den konstruktion.
Du skal alligevel ud og ansætte en engelsk direktør, og pengene beskattes alligevel når du skal have dem ud og til Danmark igen til dig selv, så vidt jeg kan forstå på reglerne.
Jeg ville vælge en model med et dansk holdingselskab (et aps), som så ejer jeres driftsselskab (et aps)
I bør så overveje om i skal have et fælles holdingselskab i ejer i fælleskab, eller om i skal have hvert jeres holdingselskab.