Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan vi gøre noget ved online chikane?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger meget, og siger intet paa samme tid. For mig er det sort snak. Jeg tror vi stopper for flere besvarelser paa dette indlaeg, inden det loeber helt af sporet.

Jeg bliver noget bekymret naar jeg ser saadanne besvarelser. Vi er her for at hjaelpe hinanden, og ikke for at lege professionelle. Hvis man ikke har den noedvendige kompetence, burde man som en velvidende person goere forfatteren af indlaegget opmaerksom herom saa der kan gives plads til folk med brugbare besvarelser. Jeg mener at der foreligger en klar graense mellem en kyndig besvarelse og et oplaeg til en debat eller blot at udtrykke sin mening, og denne graense er for mig overskredet i dette indlaeg.

Forstaa mig ret, jeg er stor tilhaenger af en god debat, hvor folk frit kan udtrykke deres meninger paa trods af vores forskellige spidskompetencer, men naar foerst vi begynder at lege advokater allesammen, baseret paa hvad man har laert gennem et forbrugerprogram paa DR2, saa er det at filmen knaekker.

De venligste hilsner og haab om mere kompetente besvarelser.

Simon Larsen 

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:31

Simon S Larsen:

Jeg har desvaerre ikke tid nu til at finde de forskellige paragraffer frem til dig. Men hvis du tvivler paa mit udsagn, vil jeg gerne saette et minutter af til at finde dem frem.

Kære Simon,

Jeg har aldrig forsøgt at lege advokat og jeg har heller ikke bedt dig om at gøre det.

Det er dog pænt urimeligt af dig at fremstille mig som en paragrafrytter og "skidespræller" (min egen formulering), bare fordi jeg lægger op til debat og iøvrigt deltager i debatten. I første sekund at du fik lidt modspil til dine forestillinger om tingene, så gider du ikke debattere længere, men forventer mere kompetente indlæg. Du må meget undskylde, men så mener jeg seriøst ikke, at du er moden nok til debat, hvis du ikke tåler et modspil.

Mange venlige tanker,

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06

Har i haft fat i diverse affiliate netværk og se om det er den samme person. Sådanne personer skal stoppes, det lyder til at han vil prøve at snyde sig til kommision. De kan måske også give jer lidt flere oplysninger om personen og så kan du måske selv tage en snak med ham.

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 23:36

Simon S Larsen:

Hvad aendrer det for koeber? Hans ordre er stadig bindende...du naevner det jo selv. Det er rigtig hvad du siger omkring koebstilbud, dette trick bliver bl.a. brugt af bilka, foetex etc. for at undgaa problemer med slagtilbud osv.

Bortset fra det, bekraefter du hvad jeg siger i dit indlaeg. Den eneste lile forskel er at koebstilbuddet kraever saelgers accept, men for koeber er det stadig bindende.

14 dages fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på internettet, pr. postordre og ved anden form for fjernsalg, uanset om det er en vare eller en ydelse, du har købt. Du har 14 hele dage til at fortryde. Dagen, hvor du modtog varen regnes ikke med. Hvis sidste dag for udøvelse af fortrydelsesretten falder på en helligdag, en lørdag, en grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag.

Fra: Forbrug.dk

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 09:25

Nillerrune:

Har i haft fat i diverse affiliate netværk og se om det er den samme person. Sådanne personer skal stoppes, det lyder til at han vil prøve at snyde sig til kommision. De kan måske også give jer lidt flere oplysninger om personen og så kan du måske selv tage en snak med ham.

Han er kommet fra samme affiliate hver gang. Men det fortæller ikke så meget. Det kan være den side han i sin tid fandt vores side på, hvor der så bare ligger en cookie gemt. Hvis man ville snyde med kommissionen, er jeg ikke sikker på jeg ville lave en ordre på 4 mio. kr. som en af ordrerne var på. Så vi ligger med et godt snit i kr. pr. ordre i analythics :). Lavede han istedet et par stykker på et par hundrede kr. over lang tid, kunne der da være en chance for det ikke blev opdaget.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31

Nu ved jeg ikke hvordan jeres affiliate program er opsat, men hvis det er sket over flere måneder så burde jeres cookie være udløbet hvis den som standard er sat op til 30 dage. 

Jeg kan godt se at du siger at en affiliate ikke ville lave så stor en order, men det er ikke alle affiliate der er lige kvikke til at snyde ;) Da jeg arbejdet med Emirates airlines affiliae program hvade vi affiliates som ville bestille 5-10 1. klasse billetter i håb om at vi ikke ville opdage det. Det kunne de gøre da Emirates airlines giver affiliates kommisson for billetter som blev betalt offline.

Hvis det er igennem Webgains som jeg kan se at jeres program er på så er jeg sikker på at de kan se om bestilingen er kommet fra samme IP som den affiliates som ejer kontoen.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 12:01

Ja han lyder umideltbart ikke for smart, for hvis der var procentvis afregning, så vil en regning på x antal % af 4. millioner, jo også stikke gevaldigt ud!

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 12:17

langvang:

Har lige fået vores shopudbyder til at blokke IP-adressen. Det var som sagt den samme hver gang, og kom ifølge TDC fra en privat.

Jeg ville være helt tændt på at lave en masse pis der kommer tilbage til ham, som dig og PWM snakker om, og jeg ville hellere end gerne ringe på hans dør og se hans fjæs når han åbner, men bliver han væk nu, tror jeg det bliver ved det. Ellers vender jeg tilbage, så må i lære mig, hvordan jeg sender noget tilbage i hovedet af ham :)

Du siger du driver en webshop - Skal kunden så ikke oplyse hvor vedkommende vil have varen leveret til, telefonnummer osv?

For så burde det da være meget simpelt at få fat i ham.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 13:05

Kim F. Rasmussen:

Simon S Larsen:

Hvad aendrer det for koeber? Hans ordre er stadig bindende...du naevner det jo selv. Det er rigtig hvad du siger omkring koebstilbud, dette trick bliver bl.a. brugt af bilka, foetex etc. for at undgaa problemer med slagtilbud osv.

Bortset fra det, bekraefter du hvad jeg siger i dit indlaeg. Den eneste lile forskel er at koebstilbuddet kraever saelgers accept, men for koeber er det stadig bindende.

14 dages fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på internettet, pr. postordre og ved anden form for fjernsalg, uanset om det er en vare eller en ydelse, du har købt. Du har 14 hele dage til at fortryde. Dagen, hvor du modtog varen regnes ikke med. Hvis sidste dag for udøvelse af fortrydelsesretten falder på en helligdag, en lørdag, en grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag.

Fra: Forbrug.dk

Hvis du laeser hele traaden vil du se at der bliver naevnt ordrer paa op til 4 millioner dkr. Fragt af produkter til 4 millioner bliver vel ogsaa til penge. Jeg er naturligvis klar over at denne saerlige fortrydelsesret eksisterer for koeb paa internettet, men som der ogsaa er blevet naevnt tidligere vil det i langt de fleste tilfaelde kraeve en personlig henvendelse, og det er vist ikke noget som koeber i dette tilfaelde oensker.

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra Odense
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:25

Ja, det nemmeste er at få bannet deres IP adresse og vidresende den til politi.dk.., så stopper det helt automatisk. Det er jo de færreste som vil gå ind til naboen for at lave disse ting - for så gør man det samme der. 

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)