Eftersigende skulle sponsorater være noget af det første der spares væk i krisetider....
Vi har i Hovedstadens Lan-Party Forening mærket et boost af sponsorater dette år kontra forrige år (helt tilbage fra 2001). Vi er også blevet meget bedre til at målrette og kontakte sponsorer. Vi har en række faste der sponsorerer hver gang, og så har vi et par løse fra gang til gang. Vi afholder lanpartys hvor der typisk kommer en 150 deltagere med deres computere og kobler sig sammen over et netværk. Vi afholder så konkurrencer i de forskellige computerspil og præmien bliver som oftest sponsoreret.
Du kan se en liste over dem som har sponsoreret til vores sidste arrangement i påskeferien her.
Det vi tilbyder vores sponsorer er promovering i form af:
- Plakater og stofbannere bliver ophængt til vores arrangement.
- Banners og links på vores site.
- Uddeling af merchandise til vores deltagere.
- De bliver nævnt på scenen når den bliver uddelt, samt sponsorene får et billede af vinderen med det han har vundet
Vi er ret åbne for hvad der bliver sponsoreret med, kan her nævne i flæng hvad der blev sponsoreret sidste gang: t-shirts, fladskærme, taletid, keyhangers, computerspil, læskedrikke, ipods, controllers.
Vores deltagere ligger i aldersgruppen 13-25 år, og sponsorene får ret god eksponering i løbet af de dage hvor vores arrangement løber af stablen. Og det er ofte det der motiverer dem. Et af de spil vi fik sponsoreret var et promo spil som endnu ikke var kommet til danmark, det var ret eftertragtet.
Du skal tænke på at et sponsorat skal kunne gavne dem der sponsorerer, så du skal finde ud af hvad du kan tilbyde dem.
Håber det hjalp dig en smule :)