Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med sponsorater

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er på udkig efter sponsorer til et projekt og i den forbindelse mangler jeg lidt input/feedback omkring det oplæg jeg er i gang med at lave til mulige sponsorer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre folk der har erfaring med både den ene og den anden side af bordet når vi snakker sponsorater. Hvad kigger mulige sponsorer efter i det man tilbyder? Hvor ligger sponsorens fokus når de vælger hvor de skal ligge deres penge? Hvad skal jeg som den der søger en sponsor fokusere på?

Om I svarer her eller på mail martin@spicyweb.dk er mig ligegyldigt :)

På forhånd tak :)

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:18

Hej Martin

Det kommer bl.a. an på hvilket event / produkt du har med at gøre, samt hville sponsorerer du vil forsøge dig med?

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 07:44

Well, pt. er det ikke til deciderede events, men til driften af et website :)

Mht. typen af sponsorer, så er tanken i første omgang betting-firmaer, sports-sites og lignende type firmaer/sites der opererer indenfor sports-genren, da websitet omhandler emner indenfor sporten :)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:06

Tja der er vel en rækker forskellige grunde til at lave et sponsorat.

nr. 1 vil nok være at man får kontakt til potentielle kunder, altså hvis man har et sportsbutik, sponcsorerer man det lokale fodboldhold, så der er mange sportsfolk der ser ens navn.

del 2 af et sponsorat, som er det som gør det til et sponsorat istedet for kun reklame, er goodwill værdien, det at man giver noget til en god sag.

Eftersigende skulle sponsorater være noget af det første der spares væk i krisetider....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 10:16

Reklameshoppen.dk:

Eftersigende skulle sponsorater være noget af det første der spares væk i krisetider....

Vi har i Hovedstadens Lan-Party Forening mærket et boost af sponsorater dette år kontra forrige år (helt tilbage fra 2001). Vi er også blevet meget bedre til at målrette og kontakte sponsorer. Vi har en række faste der sponsorerer hver gang, og så har vi et par løse fra gang til gang. Vi afholder lanpartys hvor der typisk kommer en 150 deltagere med deres computere og kobler sig sammen over et netværk. Vi afholder så konkurrencer i de forskellige computerspil og præmien bliver som oftest sponsoreret.

Du kan se en liste over dem som har sponsoreret til vores sidste arrangement i påskeferien her.

Det vi tilbyder vores sponsorer er promovering i form af:

• Plakater og stofbannere bliver ophængt til vores arrangement.
  • Banners og links på vores site.
  • Uddeling af merchandise til vores deltagere.
  • De bliver nævnt på scenen når den bliver uddelt, samt sponsorene får et billede af vinderen med det han har vundet

Vi er ret åbne for hvad der bliver sponsoreret med, kan her nævne i flæng hvad der blev sponsoreret sidste gang: t-shirts, fladskærme, taletid, keyhangers, computerspil, læskedrikke, ipods, controllers.

Vores deltagere ligger i aldersgruppen 13-25 år, og sponsorene får ret god eksponering i løbet af de dage hvor vores arrangement løber af stablen. Og det er ofte det der motiverer dem. Et af de spil vi fik sponsoreret var et promo spil som endnu ikke var kommet til danmark, det var ret eftertragtet.

Du skal tænke på at et sponsorat skal kunne gavne dem der sponsorerer, så du skal finde ud af hvad du kan tilbyde dem.

Håber det hjalp dig en smule :)

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:25

Hvis du fortæller os hvilket webside det hendler om, vil det gøre det nememre for os andre at komme med rå til hvilke sponsorer

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 10:34

Kasper Grubbe:

Reklameshoppen.dk:

Vi har i Hovedstadens Lan-Party Forening mærket et boost af sponsorater dette år kontra forrige år (helt tilbage fra 2001). Vi er også blevet meget bedre til at målrette og kontakte sponsorer. Vi har en række faste der sponsorerer hver gang, og så har vi et par løse fra gang til gang. Vi afholder lanpartys hvor der typisk kommer en 150 deltagere med deres computere og kobler sig sammen over et netværk. Vi afholder så konkurrencer i de forskellige computerspil og præmien bliver som oftest sponsoreret.

Du kan se en liste over dem som har sponsoreret til vores sidste arrangement i påskeferien her.

Det vi tilbyder vores sponsorer er promovering i form af:

• Plakater og stofbannere bliver ophængt til vores arrangement.
  • Banners og links på vores site.
  • Uddeling af merchandise til vores deltagere.
  • De bliver nævnt på scenen når den bliver uddelt, samt sponsorene får et billede af vinderen med det han har vundet

Vi er ret åbne for hvad der bliver sponsoreret med, kan her nævne i flæng hvad der blev sponsoreret sidste gang: t-shirts, fladskærme, taletid, keyhangers, computerspil, læskedrikke, ipods, controllers.

Vores deltagere ligger i aldersgruppen 13-25 år, og sponsorene får ret god eksponering i løbet af de dage hvor vores arrangement løber af stablen. Og det er ofte det der motiverer dem. Et af de spil vi fik sponsoreret var et promo spil som endnu ikke var kommet til danmark, det var ret eftertragtet.

Du skal tænke på at et sponsorat skal kunne gavne dem der sponsorerer, så du skal finde ud af hvad du kan tilbyde dem.

Håber det hjalp dig en smule :)

Tak for svaret. Det giver helt sikkert noget inspiration:)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 10:36

B345:

Hvis du fortæller os hvilket webside det hendler om, vil det gøre det nememre for os andre at komme med rå til hvilke sponsorer

Jeg er ikke så meget på udkig efter forslag til specifikke sponsorer faktisk. Jeg er på udkig efter generelle råd både fra dem der har prøvet at sponsorere og fra dem der har prøvet at finde sponsorer til deres projekter :)

Jeg vil gerne undgå at komme ud med navnet på projektet pt., hvilket også er grunden til at jeg ikke forventer andet end generelle råd :)

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 01:25

Martin Hjort:

Well, pt. er det ikke til deciderede events, men til driften af et website :)

Mht. typen af sponsorer, så er tanken i første omgang betting-firmaer, sports-sites og lignende type firmaer/sites der opererer indenfor sports-genren, da websitet omhandler emner indenfor sporten :)

okay, har desværre kun erfaringer med sponsorater i forbindelse med kulturelle events og koncerter :)

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)