Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Belåning af inventar?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at belåne inventar eller computere fladskærme eller lignende ved overtagelse af en foretning?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:37
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

Tja..nu er det så bare Henrik, at reglen om virksomhedspant sjældent bliver brugt af bankerne i praksis.

Efter min mening en fiasko.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:15

Peter - Revisor:

Tja..nu er det så bare Henrik, at reglen om virksomhedspant sjældent bliver brugt af bankerne i praksis.

Efter min mening en fiasko.

I Know....

men det var bedre bare at give linket end at forslå at han oprettede et Ltd med en moder på Bahamas, hvor så han så kunne sælge inventaret over til en højrere værdi og sælge aktiverne  til et leasingfirma  med tilknyttet leasingaftale...... Smile .... (indforstået dril dril fra en anden tråd)

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 15:57

Tænkte bare at der måtte være en mulighed for at finansere en forretningsovertagelse, med noget i den retning?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:03

Hvis sælger vil finansiere det. Dvs. acceptere at få et gældsbrev i forbindelse med overdragelsen er der jo ingen problemer i det, men du får næppe bankerne til at finansiere det i væsentligt omfang.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 17:29

Hvordan kan sælger selv finansere det? noget emd at man skriver et stykke papir hvor der står jeg vil betale ham x antal kr i x antal måneder i alt x antal kroner i gæld?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:43

B345:

Hvordan kan sælger selv finansere det? noget emd at man skriver et stykke papir hvor der står jeg vil betale ham x antal kr i x antal måneder i alt x antal kroner i gæld?

Ja.  Har du overvejet muligheden for at lease det samme udstyr eller følger det med butikke?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:35

Hvis det er inventar af særlig høj værdi, kan du nok godt låne penge mod pant i inventaret.
Men generelt indbringer almindelig brugt inventar ikke det store ved tvangssalg og så har banken ikke den store interesse i panten.

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 07:12

Lyder til at en aftale med sælger om noget gældsbrevs noget er den bedst eløsning, ellers andre forslag?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)