Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Mp3 filer?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas, jeg synes det er et fedt initiativ.

Jeg overvejede om det ikke er alle de der underlige "pop-ting" som er mest ude efter penge på den måde?

Så jeg sad og tænkte på, om du evt. havde overvejet/har lyst til først at forøge dig med en niche af musik, der ikke er så berømt og så finde nogle målgrupper. De er måske mere villige til at se alternative muligheder for at fremme deres (knap så popoulære) genre yderligere, og så kan du så udbygge derfra efterhånden? -med en anden side end din niche-side seføli...

En niche er måske også være nemmere at markedsføre når det gælder mp3''er...?

Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:48
Hej Louise

Tak for det gode input, meget inspirerende og helt klart en mulighed!

Mvh.

Thomas :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Jeg er enig med Mikkel i, at Phonofile er en oplagt og nem løsning - de klarer alle forhandlinger for dig og leverer et standardprodukt, som er ret nemt at gå til - og kræver en initial investering samt et løbende fee. PROBLEMET er imidlertid, og det gælder mange danske musikshops, at det kræver en enorm volume at tjene penge via Phonofile. Fordi du har en ekstern partner til at forhandle for dig, så skal de også have et cut, og du er afhængig af deres relation. Jeg foreslår, på et kæmpe og overskueligt marked som mp3, at gå efter nicherne og selv tage den direkte kontakt. Det kunne enten være til at musiker-båret downloadsite (sådan gjorde man i forlagsbranchen hos bl.a. Peoples Press, hvor forfatterne betaler en del af gildet), hvor 15-20 kendte danske/udenlandske kunstnere er de eneste, som er med (men hvor du til gengæld tjener gode penge på det) eller alternativt at prøve lykken selv ved de store drenge. Her er det dog kun realistisk med danske pladeselskaber, for de udenlandske vil aldrig tage en seriøst og kan ofte ikke træffe beslutningen på lande niveau.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 17:11
Hejsa

Apropo denne diskussion, så tænker jeg selv på at købe en allerede eksisterende amerikansk webside som sælger mp3 musik, film, spil og ringetoner via p2p systemet Limewire.

Er der nogen som ved om det er ulovligt? Jeg tænker mest på om det er ulovligt i USA?

Noget andet jeg tænker på, er om det ikke er lidt fjollet at skulle købe et abonnement gennem min website hvorefter man blot downloader Limewire Pro som man iøvrigt kan gøre for 18$ på deres egen website. Kan ikke rigtig se fidusen i det, men jeg ved de tjener penge på det. Såjeg er rimelig meget i tvivl om det er en god idé at købe siden.

Nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig med et råd eller to?

Med venlug hilsen

Jean

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:59
Hej,

Jeg har selv leget med tanken om at sælge musik digitalt, men er umiddelbart gået bort fra ideén igen. En af årsagerne var at jeg ikke tror på, at man kan åbne en fornuftigt shop uden en betydelig investering. Jeg havde selvfølgelig også Phonofiles i tankerne, og det er rigtigt at de tager noget for at være "mellemmand", men som ny iværksætter tror jeg ikke at det er muligt, selv at indgå aftaler med en masse små og store pladeselskaber, så man kan samle et attraktivt musikkattalog. Jeg overvejede om det var en mulighed at få fx. TDC eller Føtex, der begge har musikbutikker på nettet til at være leverandør. Min tanke var at de måske ville være interesserede, for selv om de ville skulle give lidt rabat, som kunne udgøre min fortjeneste, så fik de jo en ekstra salgskanal. Jeg gik dog væk fra tanken uden at undersøge muligheden nærmere, da jeg ikke regnede med at de ville være med på ideén.

Jeg ville selvfølgelig kun have tjent ganske lidt pr. track, men på den anden side kunne jeg få et fuldt katalog ved kun en leverandør. Jeg tænkte at hvis tingene udviklede sig positivt, og jeg fik mange kunder, så kunne jeg senere begynde at lave aftaler direkte med pladeselskaberne.

Hvad jeg regnede for en lidt tosset idé, har Coop faktisk lige gjort, så måske var det slet ikke så tosset! Coop (Kvickly, SuperBrugsen osv.) har lavet en musikbutik på deres hjemmeside, hvor alle tracks leveres af TDC. Da det er TDC der har aftalerne med pladeselskaberne, så kan de ikke bare sælge videre til Coop, der så kan sælge til kunden, så forbrugeren handler faktisk med TDC, der påtager sig alt ansvar i forbindelse med salget, dette formidles bare af Coop. Smart ikk''?

Coop får sikkert kun en meget lille del i provision, men de er til gengæld kommet forholdsvis billigt i gang. Jeg ved ikke om TDC vil være med, hvis en lille ny iværksætter henvender sig, men det finder du jo kun ud af på en måde...

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)