Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder med at komme i forbindelse med nogen der vil hjælpe med at starte en ny færgerute op mellem Danmark og Norge. Jeg er så kommet på den ide at jeg kunne starte et rederi op. I den forbindelse har jeg lavet en rapport hvor jeg har undersøgt markedet på ruten, og hvordan billetindtægterne kunne se ud. Jeg er så inde på at jeg  vil bygge et firma op med investore og folkeaktier i det område jeg har planlagt som havn. Jeg er i gang med at finde samarbejdspartnere der kunne give denne forbindelse mere fragt og flere passager. Jeg har en ide om at komme ind på fragtmarkedet med fast vognmand der kunne kører fragt fra Tyskland til færge, så vi dermed kunne komme ind på det tyske marked med en fast pris. Jeg har desværre ngen kapital lige nu, men ville meget gerne bruge så meget tid jeg kan på dette projekt, og derfor håber jeg på ideer der kan hjælpe mig videre

Tilmeldt 27. Jan 09
Skrevet kl. 19:00

Hej Jens.

Det lyder umiddelbart som et meget stort projekt.

Passagerdelen i projektet vil jeg stærkt fraråde, idet der allerede er flere store rederier om budet.
Du har f.eks. Hirtshals - Kristiansand og Hirtshals - Larvik som sejles af Colorline
Så har du København - Oslo som er den klart største og mest profitable, den sejles af DFDS Seaways.
Endvidere sejler både Stenaline og Fjordline også til Norge.

Hvis du undersøger markedet, vil du opdage at antallet af passagerer på stort set alle ruter, har været stærkt faldende siden 2003. - Dette gælder specielt den danske marked.
Med hensyn til billetpriserne, så er de pt. så lave, at man kan komme til Oslo for 3-400 kr. Dvs. alle dine penge skal tjenes ombord på færgerne, hvilket kræver en meget stor bemanding.

Hvis du alligevel vil forsøge dig med passagerer, vil jeg råde dig til at fokusere på det norske marked, da de i gennemsnit lægger dobbelt så mange penge som danskerne.

Colorline har desuden også ruten Oslo - Kiel, som også tager både passagerer og fragt.

Så konkurrencen er meget stor.

Til info er Danmark/København meget mere attraktiv for nordmændende end Tyskland/Kiel.

Jeg ønsker dig held og lykke med projektet.

Tilmeldt 17. Apr 09
Skrevet kl. 20:19

Hej.

Jeg giver dig ret i at der er flere rederier mellem Norge og Danmark, men der er kun et fra Nordjylland til hele Sydnorge, Color line. De har indsat de nye Superspeed færger, men samtidig lukket deres til Oslo. Kystlink har også lukket, men der er jeg inde på at vi med denne forbindelse vil lave 2 ruter til en rute, denne. Jeg er også i kntskt med rederi i Norge der bruger Langesund, og der er vi inde på et samarbejde.

Jeg har i tankerne at der på denne forbindelse skal tilbydes et bredt kundesegment, billige kahytter med 6-8 køjer i hver, velegent til grupper, og op til et par luksus. Der skal ombord være mad til alle priser, fra grill som på motorvejsrestauranter, kompineret med et par finere restauranter.

Jeg tror stadig på dette projekt, og jeg har forbindelser der også mener der kan være et marked, og der har i norsk avis stået at der var klager over prisstigninger ved Colo Line. Dette kan vi begrænse med denne forbindelse. Til Oslo kommer jeg ind på Stena Lines rute, og der er jeg inde på at vi kan få en kundekreds der tidligere brugte Coor Line.

Det er rigtigt at der er faldende passagerde, men som flere påtegner vil folk i fremtiden være mere lokalt i sommerferien, og jeg har en plan om en få lavet en masse pakkerejser med feriecentre flere steder i Danmark, og dermed trække på nordmænd. Jeg ved at den største kundedel ligger i Norge, og dermed skal de gøre opmærksom på denne forbindelse.   

Med hensyn til fragt, der er jeg sikker på du har ret, for der er et marked som jeg tror vil vokse igen i løbet af foråret. Color Line har deres Kiel - Oslo, men der vil jeg arbejde ind og tilbyde fragt fra Tyskland til det står i Norge. Med dette kan vi tilbyde fragt der skal sydvest for Oslo til en pris, nemt for vres kunder. Jeg har kontakter der mener at ved at vi tilbyder en fast løsning fra Tyskland, kan vi fragt der kommer fra det vestlige Europa op ti os, i stedet for de kører til Kiel. de må kører med de nye mondul-vogntog helt ned til havnen i Nordjylland.

Jeg ved godt at København-Oslo med DFDS har et stort marked, men de kan også mærke at der er et presset marked. Jeg kommer ikke så meget ind på deres marked, men jeg mener vi kan få dem der skal syd over og vest på i Europa.

Jens Bonde

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)