Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg tror at jeg kaster håndklædet i ringen...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... Jeg tror desværre jeg må indse, at jeg ikke magter regnskabet selv.

Det ærgrer mig inderligt at jeg ikke kan få det til at fungere, men samtidig magter jeg bare ikke et regnskab med fejl.

Jeg må derfor finde mig en bogholder.. Og håber I kan hjælpe mig!

Jeg har en webshop med ca. 50 salg om måneden. Dvs. 150 salg i kvartalet. Ca. Derudover har jeg naturligvis en masse udgiftsbilag etc, køb af varer i DK, EU og ikke-EU-lande.

Hvilke kvalifikationer skal en sådan bogholder have? Jeg har ikke forstand på det, overhovedet!

Hvad er ca. prisen for en bogholder, og hvordan foregår det.. Faktureringen kan jeg, til nøds, godt selv stå for. Det vil måske lette bogholderens arbejde en del. Men hvad ellers?

Kender I nogle gode bogholdere i Esbjerg?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 13:05

Hej Elvirasixten

Lad være med at kaste håndklædet i ringen.... endnu Wink

Har du prøvet følgende muligheder:

• Din revisor - til at forklare dig hvordan du skal bogføre?
  • Elektronisk bogføring eks. Summer sumarum eller Kasserapporten?

Men når det så er sagt, kan jeg følge din frustration.
Som du selv er inde på, er spørgsmålet om du overhovedet skal bruge tid og energi på bogføring, når du konsekvens opdager fejl i regnskabet!

Bogholdere i Esbjerg - det må findes på Amino

Held og lykke Cool

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 13:10

Tak for dit opmundtrende indlæg :-)

Jeg tror ganske enkelt at det er en for stor mundfuld.

Sagen er den, at jeg har bilag liggende fra starten af februar, som endnu ikke er bogført - puuuuha! Synes det er en stor omgang...

Jeg tror godt at jeg kan lære det, men jeg har nok brug for at der sidder en og fortæller mig præcist hvordan jeg skal gøre :-)

Jeg har prøvet med e-conomic. Jeg synes egentlig at det virker som et godt program, men jeg har bare svært ved at komme i gang. Måske behøver jeg ikke en revisor/bogholder hele vejen igennem, men jeg tror det er en god idé her i opstarten..

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Skrevet kl. 13:15

Ja - kom i gang nu med at finde din bogholder, det kan ikke gå for stærkt. Måske skal du gribe knoglen nu så weekenden bliver rolig.

Du har truffet en beslutning, det er både godt og vigtigt! Det har du brug for, så det ikke bliver helt uoverskueligt for dig. Jeg har lige forsøgt at google Bogholder Esbjerg - og der er mange muligheder.  

God weekend

Maibritt Isberg Andersen

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:16

Man skal gøre det man er bedst til og det man har lyst til. Og hvis regnskab og den slags ikke hører derblandt, så er en bogholder et yderst fornuftigt skridt at tage.

Jeg indså selv hurtigt at regnskab ikke var min stærke side, så jeg søgte hjælp hos en lokal revisor, hvilket godt nok ikke er billigt men alligevel en rigtig god investering, jeg får frigivet min tid til andre og vigtigere ting og jeg skal ikke hele tiden sætte mig ind i tingene.

Prisen på en bogholder afhænger af antallet af billag og hvor godt du selv har struktureret det. En ide kunne være at skrive det hele ind i et regneark og så aflevere det sammen med bilagene til bogholderen efter behov (månedsregnskab, momsregnskab, årsregnskab osv..

- Thomas

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 13:19

Tak for jeres svar!

Årh, der er bare det med pengene... Jeg har ikke haft så mange penge at starte op på - det hjælper selvfølgelig på det nu...

Det med regneark kan jeg sagtens overskue - jeg kan også selv fakturere, og hvis jeg har min kontoplan, tror jeg også godt selv jeg kan skrive på, hvor tingene skal bogføres...

Arbejder de ikke efter timepris, eller?

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Skrevet kl. 13:25

Det kan sagtens lade sig gøre at få en timepris. Men det kommer selvfølgelig an på, hvilke forretningsprincipper bogholderen har valgt! 
Du kan evt. ringe rundt og undersøge priser, service, kvalitet mm. og udfra dette vurdere, hvem der skal hjælpe dig Wink

Maibritt Isberg Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26

Jeg havde det samme synspunkt fra starten af, men hvis ikke man brænder for en ting, bruger man altså heller ikke den fornødne energi der gør, at det bliver godt. Og så laver man bare dumme fejl... Mit regnskab laver jeg heller ikke selv, selvom det måske havde været billigere. Bilagene styrer jeg dog endnu.

Jeg synes, det er en klog beslutning. Man skal gøre det, man er god til – og glad for! Big Smile Og der findes indtil flere dygtige bogholdere – Esbjerg burde ikke være umulig at finde en i.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:30

Min revisor henviste os til en fin bogholder, som vi havde de første1-2 år. Så stoppede hun, men i mellemtiden havde hun lært mig så meget, at jeg nu klarer det daglige selv - og får revisoren til at komme to gange om året og lave moms samt årsafslutning. Det fungerer fint.

mvh Birte

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 13:33

Birte - det er lidt noget i den stil jeg har tænkt på.. Hvad giver du for det nu?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)