Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En hjemmeside til de glade historier

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en hjemmeside kaldet gladehistorier.dk, der skal give plads til de positive historier fra det virkelige liv, og vil gerne have en reaktion på ideen, brugervenligheden og om der er nogle kategorier historier, der burde være nævnt på hjemmesiden. Og skulle der være nogen, der selv vil bidrage med en historie, så skal den naturligvis være velkommen.

Baggrunden for hjemmesiden er, at jeg synes, der er for stærk vægtning på de negative historier. Vi hører om dårlige erfaringer med butikker og håndværkere, skoler der ikke fungerer og lærere, der er nedslidte, dårlige hospitaler osv. osv. Det kan være fint nok, med den slags historier og pressens rolle er jo at fremdrage det der skal ændres, og det er heldigvis ikke en nyhed, når man som kunde får en god behandling, når håndværkeren udfører sit arbejde godt og rydder op efter sig, når forældre og børn er glade for deres skole, når lærerne bliver i jobbet fordi de kan lide at arbejde med børn og undervise eller når personalet på hospitaler gør en god indsats og får nogle tilfredse patienter. Jeg tror de positive historier er i overtal (og man kan også se de i undersøgelser, der fx er om håndværkere), men vi får et skævt billede, når det konstant er de negative sider, der bliver fremhævet.

En anden begrundelse for hjemmesiden er, at jeg tror vi med fordel kan fortælle de positive historier om andre, for er man tilstrækkelig positiv over for andre, vil det medvirke til, at man selv bliver positivt bedømt. Ikke for det man siger om andre, men fordi det påvirker en selv.

Med venlig hilsen
Henrik Morell

Jeg ved, at siden ikke ser godt ud i Internet Explorer 6, og det har jeg valgt at se bort fra.

 

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Supert, melder mig med det samme. Syntes nemlig også der

er for meget negativt i medierneYes

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Endnu en tilmelding herfra - kanon ide

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Super ide

Det har ret - det mangler 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun være enig - flere glade historier. Virkelig fedt initiativ.

Men husk at tjekke på en-eller-anden måde om folk skriver om sig selv ;o)

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterOM:

Kan kun være enig - flere glade historier. Virkelig fedt initiativ.

Men husk at tjekke på en-eller-anden måde om folk skriver om sig selv ;o)

 

Det er bestemt en risiko, at en virksomhedsindehaver skriver som om, der var tale om en kunde, der vil sige tak for den gode behandling. I de fleste tilfælde tror jeg, at det er gennemskueligt, da de færreste har evnen til at skrive en troværdig fiktion.

Men man er faktisk velkommen til at skrive om sig selv, for har man en historie om, hvor positivt det kan være at være selvstændig, så vil den passe godt til hjemmesiden. Blot det fremgår, hvilken rolle man har.

 

 

Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

"Lille Louis på 4 år er forældreløs"  - stik ham en glad historie. Hmm Godt eksempel på at reklamer og indhold på sites ikke altid harmonerer :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

super super fedt initiativ. Jeg elsker successhistorier og der er ikke noget mere inspirerende end positive mennesker.

Jeg har netop oprettet mig som bruger på din side, så nu håber jeg bare du får en masse god pr, og at der kommer en frygtelig masse gode historier Big Smile

Med venlig hilsen

Morten 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker bestemt som en god ide!!

glade hilsner herfra Big Smile

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de venlige tilbagemeldinger.

Der har desværre været nogle problemer med mail fra hjemmesiden, så nogen af dem der har oprettet sig som brugere, har ikke fået deres aktiveringsmail (deres konti er nu aktiveret og kan bruges med e-mail som brugernavn). Beskeder sendt fra gladehistorier.dk har jeg tilgengæld ikke fået.

Henrik Morell

 

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)