Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ældre Photoshop købes..

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg er en ung studerende som står og mangler et photoshop, mit gamle er 5.5 som ikke dur tl så meget mere.. Desværre er økonomien ikke så god, så jeg ville ønske at der var nogle af jer som lå inde med nogle gamle Photoshop, helst CS2 eller CS3 som i kunne tænke jer at sælge til mig, for en god pris..

Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig..

I kan sende en mail til: krii08@hotmail.com

MvH Kristoffer

Ps. de skal selvfølgelig være lovlige :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 20:37

Er det i det hele taget "lovligt" (jf. licensbetingelserne) at videresælge en licens?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:40

Nej.
Med mindre man aut. forhandler af Adobes software.
Det ses ofte på f.eks Ebay, at nogle forsøger at sælge licenser.
Opdager Ebay eller Microsoft det, bliver de items straks slettet af Ebay's listings.
Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:48

Ole Thorup:

Er det i det hele taget "lovligt" (jf. licensbetingelserne) at videresælge en licens?

Jeg er på dybt vand her, men mener ikke at den slags begrænsninger holder i DK under dansk lovgivning. Udelukkende noget jeg har hørt, måske nogen kan be-/afkræfte?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:54

Et opslag på Adobes hjemmeside gav dette uddrag:

"Overdragelse. DU ER IKKE BERETTIGET TIL AT UDLEJE, BORTLEASE, SÆLGE, VIDERELICENSERE, ELLER OVERDRAGE DINE RETTIGHEDER TIL SOFTWAREN ELLER TIL AT TILLADE AT EN DEL AF SOFTWAREN KOPIERES TIL ANDRE PERSONERS ELLER JURIDISKE ENHEDERS COMPUTER, UNDTAGEN I DET OMFANG DET MÅTTE VÆRE TILLADT I DENNE AFTALE.  Du er dog berettiget til at overdrage alle dine rettigheder til brug af Softwaren til en anden person eller juridisk enhed under forudsætning af, at: (a) du til en sådan person eller juridisk enhed også overdrager (i) denne aftale, (ii) serienumre, Softwaren og alt anden software eller hardware bundled, pakket eller præinstalleret sammen med Softwaren, herunder alle kopier, opgraderinger, opdateringer og tidligere versioner, og (iii) alle kopier af fontsoftware konverteret til andre formater (b) du ikke beholder opgraderinger, opdateringer eller kopier, herunder sikkerhedskopier og kopier lagret på en Computer; og (c) modtageren accepterer denne aftales vilkår og betingelser og alle øvrige vilkår og betingelser, som var gældende for dit køb af en gyldig licens til Softwaren. UANSET DET FORANSTÅENDE ER DU IKKE BERETTIGET TIL AT OVERDRAGE UDDANNELSESKOPIER,  "PRE-RELEASE"- OG "NOT FOR RESALE"-KOPIER AF SOFTWAREN. Adobe kan forud for en overdragelse kræve, at du og erhververen skriftligt bekræfter at ville overholde denne aftale, at I videregiver oplysninger om jer selv til Adobe og at I registrerer jer som slutbrugere af Softwaren. Afsæt 4-6 uger til overdragelsen. Venligst besøg http://www.adobe.com/support/ eller kontakt Adobes Customer Support Department for yderligere information."

Hele skrivelsen kan ses her:

http://www.adobe.com/de/type/browser/legal/pdfs/EULA5seat_Dansk02.03.04.html

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:04

Jeg læser: du må gerne overdrage licensen i sin helhed, men ikke sælge ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:06

Kristoffer, hvad skal du bruge Photoshop til? Er det ikke noget, som det gratis paint.net kan klare ?

Med mindre du selvfølgelig skal bruge hele CS suiten, som du jo også efterspørger?

Venlig hilsen
Ole

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:10

Sådan læser jeg det også  Yes

Ja, Paint.Net er glimrende til de mest almindelige opgaver.
Det vil nogle af de mere hardcore grafikere sikkert ikke give mig ret i Wink

Anyway, du kan hente Paint.Net her

Find mig på LinkedIn

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 22:11

Hej:)

Har dog aldrig hørt, at man ikke skulle kunne sælge software videre!!

Så vidt jeg ved må man gerne sælge software videre - hele pakken. Licensen følger softwarepakken punktum.
Sælger skal til gengæld sørge for, at have slettet de installationer han måtte have - ellers vil dette være en ulovlig software kopi...
Som udgangspunkt gælder, for de fleste licenser, at man kun må have én installation af softwaren.

Der kan dog være specielle udgaver af software som LE versioner, studie-versioner og andre økonomi versioner, man ikke må videresælge. Men de normale fuld-versioner, kan jeg ikke se nogle problemer i at sælge videre... 

Iøvrigt, hvis ebay eller dba ikke skulle tillade den slags salg - så gør de da ikke et særligt godt job med at fjerne disse annoncer - der er jo tonsvis af dem:)

Husk også; de der små fedtede licensaftaler man kan finde i pakken - efter man har flået plasticen osv af - oftest ikke er nogle der er gældende ift. dansk lovgivning...Men det kan være du kan finde en, der kan svare på det under "jura og lovgivning" på amino-debatten, hvis du skulle være i tvivl....

Mvh Michael

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 22:15

Nå for sajten - der var da lige pludselig kommet mange indlæg i mellemtiden:)

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)