Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opsætning af server på AWS EC2

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er ved at udvikle en hjemmeside der præsenterer rejse-aktiviteter rundt omkring i verden. Siden er på engelsk og er målrettet et meget bredt publikum rundt omkring i verden.

Siden skal bl.a. hoste videoer og der der er et stort krav om skalerbarhed. Derfor er vi interesserede i at anvende Amazon AWS EC2. Ingen af os har erfaring med servere osv. og er ikke kommet særligt langt med at opsætte server instances på EC2 (vi kan godt starte diverse prækonfigurerede 'machine images' op, men så kommer vi ikke rigtigt længere.)

Derfor søger vi hjælp til at sætte den rette server-konfiguration op på EC2, så vi selv kan opstarte/lukke instances efter behov samt lave nem backup af databasen evt. på S3.

Kravene er umiddelbart at det skal være en LAMP stack med PHP og MySQL. Der skal tilmed være software som kan konvertere diverse video formater til flv (fx FFMPEG) og et kontrol panel til styring a databaser, emails osv. (ligesom cPanel). Alt skal i øvrigt være open source.

Kan nogen hjælpe os med dette? Evt. henvise os til nogen som kan?

På forhånd tak!

//Lars

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:10

Jeg synes ikke dit koncept lyder 100% gennemtænkt.

Egner din applikation sig til at blive skaleret eller er der dele af den der ikke kan skalere?

Har du en databaseserver hvor alle ændringer foregår og så pushes disse ud til en flok andre hvor alle læsninger foregår?

Har du en plan for vedligeholdelsen af din løsning når du har fået en ekstern konsulent til at sætte det op?

- Ellers kunne du nemt ende med håret i postkassen når enten den installerede software skulle blive forældet og måske offer for et træls sikkerhedshul i noget af det, eller hvis noget andet går ned og den konsulent der satte det op for dig er rejst på 3 måneders rygsækferie i Peru.

Jeg ville helt klart overveje at afsætte penge på budgettet til at ansætte en sysadmin til at varetage den daglige drift, det bliver hurtigt mere teknisk end man selv forventer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:29

Hej Lars,

Det kan være jeg kan være behjælpelig. Du kan kontakte mig på jacob@incremental.dk, hvis det har interesse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Apr 09
Skrevet kl. 19:31

Hej igen,

Anders, tak for dit lidt kritiske svar. Forretningskonceptet som så, er der lagt meget arbejde i, men selve hostingen har vi nok taget for let på. Jeg tror måske vi skal satse på at få et hosting selvskab til at klare opgaven til at begynde med.

Jacob, tak for svaret. Jeg kontakter dig muligvis når vi lige har drøftet mulighederne.

M.v.h.
Lars

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:07

Jeg har også lidt erfaring med Amazon's Clouds og vil som sådan godt kunne hjælpe dig. Dig mener jeg, ligesom Anders, at du måske burde gennemtænke detaljerne lidt mere i projektet?

Der er rigtig mange ting både vedr. scallering og hosting der skal gennemgåes ved sådan et koncept, i skal være velkommen til at hive fat i mig på mmc@mc-solutions.dk Hvor i landet ligger jeres virksomhed?

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Apr 09
Skrevet kl. 08:49

Hej. Tak for dit svar. Vi har adresse i Herning. Jeg kontakter dig måske for mere info.

// Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)