Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect, hvilken type skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

På et af mine sider har jeg besluttet mig for at leje et subdomæne ud. Jeg har kunden, men mangler lidt input på metoden.

Sagen er den, at jeg gerne vil give min kunde den bedste service, dog uden at risikere, at søgemaskinerne går ind og straffer mig (jeg er ikke sikker på, om det jeg vil gøre strider mod fx google's regelsæt). Samtidig skal jeg også kunne skifte mellem kunder på subdomænet, såfremt dette bliver relevant.

Spørgsmålet går på, hvilken type viderestilling, jeg skal lave på subdomænet:

1) sub.domæne.dk => HTML Redirect => Kunde
2) sub.domæne.dk => DNS Redirect => Kunde
3) sub.domæne.dk => PHP Redirect => Kunde

Hvis 3) er det bedste valg, hvad er så den bedste Redirect?
a) 301 (Moved permanently)
b) 302 (Moved temporarily)
c) 303 (See other)

Jeg ser frem til at blive belært :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:13

Jeg er ikke helt med. Du vil leje et subdomæne ud og så redirecte det?

Skal subdomænet kunne bruges, skal det jo ikke redirectes nogen steder hen?

Hvis du vil leje subdomænet ud på den måde, at du blot vil viderestille alle links og besøgende, vil en 301 redirect have den største værdi for din kunde, da det er den eneste af de 3 nævnte redirects, der overfører linkværdi.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  catch! Skrevet kl. 13:15

Det er korrekt forstået, at jeg lejer det ud i den forstand, at jeg redirecter til kundens egen hjemmeside.

I forhold til 301 redirect'en, ved du så hvordan søgemaskinerne ser på den slags?

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:20

Ok, så er jeg med.

Jamen i så fald er det en 301 redirect, du skal bruge. Søgemaskinerne overfører nemlig værdien af indkommende links (minus en vis dæmpning) ved en 301. Så længe den modtagende side ikke får overdrevne mængder links fra 301 redirects, skulle der ikke være nogle problemer med søgemaskinerne.

Prøv evt. at søge på youtube på Matt Cutts og 301. Han har for ganske nylig udgivet en lille video, hvor han svarer på netop spørgsmål om 301 redirects.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  catch! Skrevet kl. 13:33

Mange tak, Frank :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)