Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NAS server med nem webadgang

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skulle gerne kunne klare 10 brugere uden problemer i min situation, men de filer vi primært skal benytte den til, er blot Office filer o.lign - Det burde den vel kunne klare :)

1-10GB filer er da også en voksen størrelse at arbejde med!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:34

Ja ... og de har desuden også opgraderet den med blandt andet iSCSI understøttelse og hurtigere processor ... så jeg tror sagtens du kan bruge den :)

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:04

synology rs408 - vi bruger dem til ikke kritiske ting og de er lette at bruge, sætte op og performer helt fint - især i 408 udgaven der har fået mere ram og to netkort i forhold til 407 som vi dog også har haft et fint forhold til.

Har du to bokse kan de også stå og kopiere hinanden, så du kan øge sikkerheden betragteligt og få det hele til få penge. Hvis du ikke har brug for de ekstra ting som 408 lidt overflødigt (i mine øjne) er udstyret med og performance er god nok for dig (det er jo svært at teste uden at købe), så er 407 meget billig.

har kun kendskab til rack udgaverne, kender ikke deres øvrige produkter og versioner.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 12:43

Jeg har set lidt på Synologi 209+, men kunne ikke finde så meget info omkring webadgang.

Men den kan uden tvivl opfylde det behov vi har.

Valget falder på den NAS som har det nemmeste/bedste admin interface.

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 23:20

Qnap anbefaler jo disken til "Home" så det kan nok godt vise sig at den ikke kan klare 10 samtidige brugere.

Omvendt så er den nye "store" processor mere end der er i langt de fleste NAS til hjemmebrug, så måske kan den klare jeres behov.

Jeg har selv en QNAP 109 pro II og den køre super fint herhjemme (maks et par brugere på samme tid), og opsætningen af portforwarding har jeg også lavet for at få adgang til den fra WAN. Det køre bare.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 08:09

Jeg satser på at det bliver Qnap 219 jeg går efter. 10 brugere er måske også lidt overdrevet, men det bliver mindst 4.

Portforward opsætning laver du i din router, ik?

Derudover skal der vel også laves noget opsætning på NAS'en, før du kan tilgå serveren fra WAN. Var det fordholdsvis nemt at gå til?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 08:26

Det ser ud som om du er ved at løse problematikken med portforward.

Jeg ved ikke om du har prøvet at kigge på Hamachi. Det er en virtuel VPN løsning som er firewallfriendly dvs. kører igennem en allerede existerende port. Det er ikke verdens hurtigste måde at gøre det på. men en udmærket løsning hvis man ikke har andre muligheder.

https://secure.logmein.com/products/hamachi/vpn.asp 

Hilsen

Markus

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 23:54

Hvis du laver portforwarden kan du tilgå din nas på din wan ip og port som når du tilgår den på lan.

jeg har forwardet port 8080 til nas port 80 også kan jeg tilgå webinterfacet med http://wanip:8080.

Der skal ikke sættes noget op på NASen for at det kører.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 08:13

Hej Janus

Det må jeg prøve at kaste mig ud i.
Jeg går ud fra din NAs har en fast IP, og i routerens setup indstiller du så port 8080 til at forwarde til port 80? Du skal ikke angive din NAS IP i routeren?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:58

Jan Agermose:
synology rs408 - vi bruger dem til ikke kritiske ting og de er lette at bruge, sætte op og performer helt fint - især i 408 udgaven der har fået mere ram og to netkort i forhold til 407 som vi dog også har haft et fint forhold til.

Jeg kan klart melde mig i koret der hylder Synologys bokse. De er super gode til at lave opdateringer til deres software og lytter generelt ret meget til deres brugere. Jeg er dog ikke klar over om den opfylder dine tekniske krav.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)