Den skulle gerne kunne klare 10 brugere uden problemer i min situation, men de filer vi primært skal benytte den til, er blot Office filer o.lign - Det burde den vel kunne klare :)
1-10GB filer er da også en voksen størrelse at arbejde med!
synology rs408 - vi bruger dem til ikke kritiske ting og de er lette at bruge, sætte op og performer helt fint - især i 408 udgaven der har fået mere ram og to netkort i forhold til 407 som vi dog også har haft et fint forhold til.
Har du to bokse kan de også stå og kopiere hinanden, så du kan øge sikkerheden betragteligt og få det hele til få penge. Hvis du ikke har brug for de ekstra ting som 408 lidt overflødigt (i mine øjne) er udstyret med og performance er god nok for dig (det er jo svært at teste uden at købe), så er 407 meget billig.
har kun kendskab til rack udgaverne, kender ikke deres øvrige produkter og versioner.
Qnap anbefaler jo disken til "Home" så det kan nok godt vise sig at den ikke kan klare 10 samtidige brugere.
Omvendt så er den nye "store" processor mere end der er i langt de fleste NAS til hjemmebrug, så måske kan den klare jeres behov.
Jeg har selv en QNAP 109 pro II og den køre super fint herhjemme (maks et par brugere på samme tid), og opsætningen af portforwarding har jeg også lavet for at få adgang til den fra WAN. Det køre bare.
Det ser ud som om du er ved at løse problematikken med portforward.
Jeg ved ikke om du har prøvet at kigge på Hamachi. Det er en virtuel VPN løsning som er firewallfriendly dvs. kører igennem en allerede existerende port. Det er ikke verdens hurtigste måde at gøre det på. men en udmærket løsning hvis man ikke har andre muligheder.
Det må jeg prøve at kaste mig ud i. Jeg går ud fra din NAs har en fast IP, og i routerens setup indstiller du så port 8080 til at forwarde til port 80? Du skal ikke angive din NAS IP i routeren?
synology rs408 - vi bruger dem til ikke kritiske ting og de er lette at bruge, sætte op og performer helt fint - især i 408 udgaven der har fået mere ram og to netkort i forhold til 407 som vi dog også har haft et fint forhold til.
Jeg kan klart melde mig i koret der hylder Synologys bokse. De er super gode til at lave opdateringer til deres software og lytter generelt ret meget til deres brugere. Jeg er dog ikke klar over om den opfylder dine tekniske krav.