Først og fremmest er det vigtigt at slå fast at jeg ikke på nogen måde støtter den specifikke forretning der bliver hængt ud. Jeg er bare blevet harm over en organisation som kræver penge for at tilslutte sig et E-mærke hvis eneste funktion er at hænge folk ud!
De seneste par måneder er de eneste pressemeddelser der er kommet i medierne fra E-mærket, artikler der ligner denne - http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1154416.ece
Er der nogen der kan give mig det mindste argument for hvorfor jeg skulle betale for at få en risiko for at blive hængt ud?
Hvis man ikke lever op til reglerne er det fair nok at mærket bliver taget fra en. Det er ikke kun i godkendelsesøjeblikket at man skal leve op til kravene... Det fremgår også af artiklen at den pågældende forretning havde fået varsel om at rette op på forholdene....
Næ jeg ville være harm hvis jeg handlede i en butik, der skiltede med et serviceniveau som de ikke kan leve op til.
Men hvorfor skal jeg betale for at blive hængt ud? Jeg har ikke noget i mod at han bliver smidt ud fordi han ikke lever op til kravene... Men hvorfor skulle jeg smide 5000 om året efter en der ville kunne ødelægge min forretning for at fremme eget navn?
Den nye stil er tydeligvis kommet efter, at E-mærket i flere medier er blevet konfronteret med påstanden/spørgsmålet, om at de ikke er kritiske nok overfor medlemmerne, da medlemmerne jo er lig med deres kunder. Og hvem giver frivilligt afkald på gode betalende kunder?
Jeg er stadig af den opfattelse, at E-mærket er mere skadeligt end gavnligt for E-handlen. E-mærket er for mange webshops nogen de føler sig tvunget og skræmt til, for ikke at fremstå som en del af det dårlige selskab, som E-handelsfonden prøver at få ikke e-mærkede shop til at fremstå som.
Vi har en forbrugerombudsmand og relativt skrappe regler hos PBS, så hvorfor har vi brug for et e-mærke?