Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan i hjælpe - Debat forum software søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har nyligt startet investeringssiden www.USDinvestor.dk der fokuserer på US aktier, valuta og råvarer. Dette kombineret med gratis options- hedgefond og swap kursus og et debat forum.

Er faktisk kommet godt fra start med masser af besøgende, men vores debat forum lader meget tilbage at ønske (er dog lige startet , men enhver kan formodentlig se at vi har brug for ordentligt software). Vi vil forsøger at skabe et debat forum for de hovedsageligt lidt mere seriøse og "akademisk/gennemtænkte" indlæg. (Pt. US aktier, Råvarer & valuta samt hyggekrogen)

I den forbindelse, er der nogen der kender til noget godt "debat forum" software der kan matche disse tanker?

Med venlig hilsen

Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:35

Hej, jeg har gode erfaringer med phpBB - nu i version 3 (phpBB3). Det er gratis og open source, så kan tilpasses og moddes efter ønsker og har dansk sprogfil/template.

Har også arbejdet lidt med Orca forum, men synes det er lidt bøvlet i forhold til phpBB3. Eneste fordel er integrering af tineMCE i tekst-input felt (som her).

kontakt mig evt. på doritws@gmail.com, hvis du vil se et eksempel på hvordan jeg selv har moddet phpBB3.

Mvh
Dorit

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 14:45

Hej

Jeg ville helt klart anbefale PHPBB3,

Kontakt mig på mecci@live.dk hvis du ville have det installeret til en billig pris.

Med venlig Hilsen

Arlo

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 18:45

Hej,

Jeg vil ligeledes anbefale phpBB. Det er et godt og stabilt forum, der er nemt at bruge og nemt at administrere.

Selve forummet er open-source og gratis, og jeg kan godt hjælpe dig med at få forummet installeret på hjemmesiden. Du finder kontaktoplysninger på min hjemmeside.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:50

Tilslutter mig koret for phpbb - det er alt for sejt - og der findes så mange flotte skabeloner og gode plugins til det  :)

Der er også et godt forum på dansk hvor man kan få hjælp - det er et underforum på det engelske forum.

Mette

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:20

Som alle de ansdre nævner er phpBB et godt stykke software, men hvis du ønsker et  godt kommercielt alternativ så er det vBulletin. Det er ikke gratis, men prisen er mere end rimelig og så er der god support.

- Thomas

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:43

Benytter selv PHPBB3 på 3 forskellige forums, og det kan klart anbefales.

Hvis du dog på forummet tilføjer reklamer og tjener lidt penge,
ville jeg nok vælge Vbulletin selvom det koster lidt,
det har lige det ekstra i forhold til PHPBB3, som var værd at overveje at få med.

Men PHPBB3 kan moddes via plugins til at kunne det samme som Vbulletin.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 13:19

Som meget erfaren i forumsoftware så er phpBB til meget små fora, og hvis noget som helst større så er der stort set kun vBulletin. phpBB er helt gratis, vBulletin er licensbetalt. Har ikke den store tiltro til phpBB når det kommer til reel sikkerhed, og jeg betaler glædeligt vBulletin for at have et hold til at opdatere og gardere mod angreb (men jeg arbejder så også med kæmpe fora hvor der dagligt er angreb fra kinesere, russere, osv). Men men, det kommer an på hvor stor en brugermasse du har og forventer? Og hvilke mål du har med forumet?

Ud fra din side vil jeg dog klart anbefale phpBB. Det er helt gratis, og så kan du altid opgradere hvis det skulle være nødvendigt. Der findes nok også nogle plugins til, så du kan inkorporere quotes, osv, selvom udviklergruppen er minimal i forhold til vbulletin.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)