Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Community site

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Jeg har længe gået og rodet lidt med en idé om et nyt community, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal sætte det op?

Jeg må nok indrømme at mine IT-Kompetencer nok ikke er store nok til at kunne sætte sådan en side op. Men jeg vil dog give det et forsøg. Jeg har fået købt et domænenavn igennem surftown, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte den op, til at blive til et community, i samme stil med amino. Det vil sige der skal være debat, log ind, nyheder m.m.

Nogle der kan forklare mig hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak. Big Smile

Mvh Jesper

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 10:23

Så vidt jeg ved kører Amino på Community Server, men der er jo også andet forum software derude, et godt bud er phpBB, som er gratis.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 10:30

Hej Jesper

Stat med at gå ind og "snuse" lidt til noget open source såsom www.joomla.org, de har forskellige former for community, hvor du kan se lidt forskelligt indhold. Ligeledes er jeg sikker på at der kommer en række andre foreslag fra amino´er der er eksperter på det område

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:45

Hej Jesper,

I første omgang skal du lave lidt fodarbejde selv.

Find det OS du skal bruge, browse lidt rundt og se f.eks på wordpress. Dernæst find en host der kan klare php/sql og hvis evnerne ikke rækker ( mine gøre ikke ) så kom med et bud her på amino hvad du vil betale for en opsætning. 1500 kroner er ikke urealistisk.

hilsen

Experience

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 10:09

Så har jeg prøvet at rode lidt med en opsætning Hmm men jeg må nok indrømme det ikke er der mine talenter ligger.

Har I nogen ide om hvad en opsætning kan koste? den skal kunne indeholder login, debat, evt blogs m.m.?

Vh Jesper

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 10:31

Hej Jesper

Skal vi tage en dialog om dit site? Hvis du give mig lidt flere detaljer om hvilke funktioner du ønsker, kan jeg komme med et tilbud.

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab.dk

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 10:37

Jesper Nørregaard :

Jeg må nok indrømme at mine IT-Kompetencer nok ikke er store nok til at kunne sætte sådan en side op. Men jeg vil dog give det et forsøg. Jeg har fået købt et domænenavn igennem surftown, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte den op, til at blive til et community, i samme stil med amino. Det vil sige der skal være debat, log ind, nyheder m.m.

Nogle der kan forklare mig hvad jeg skal gøre?

Hej Jesper,

inden du gør noget som helst, synes jeg du skal kigge på http://opensourcecms.com/, hvor du kan se og afprøve en masse forskellige fora, communities, cms'er, etc. Du slipper for at skulle sætte tingene op, men kan fokusere på at finde et stykke software, der opfylder dine krav. Og det bedste er, at du ikke kan risikere at ødelægge noget, for alle data nulstilles dagligt.

Når du så har fundet det software, du mener opfylder dine krav, så kan du begynde at se på server etc. - eller spørg dig frem herinde, der skal nok være en (eller flere) der vil hjælpe dig med at sætte skidtet op :-)

/mvh

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 10:51

Tak for svarene.

Jeg prøver lige at give det en chance mere, for at se om jeg kan finde ud af det :)

I tilfælde af at det ikke vil lykkes mig, er jeg klar på en dialog omkring projektet :)

Go weekend

Vh Jesper

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Fremgangsmåden er simpel :

1) Sæt dig ned og beskriv hvad det skal kunne

2) Find en udbyder der kan levere webhotel og domæne + evt. ekspertise hvis nødvendigt.

3) Installer Joomla på et webhotel

4) Kig her :

http://extensions.joomla.org/

Der finder du alt det du skal bruge til den før nænvte portal

5) Installer og tilpas de enkelte komponenter

6) smid et design på siden (kan får færdig designet for ca. 1-2.000 kroner)

Alternativt bør en virksomhed kunne lave dette for ca. 4.000 kroner ex moms, men inkl. hosting og design af hjemmesiden.

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 16:11

Tak for svaret.

Jeg har nu prøvet at arbejde lidt mere med det. Men jeg synes ikke rigtigt jeg kan komme videre med det? Det er nok bare ikke her jeg skal vise mine talenter :)

Så jeg må nok se om jeg kan hente noget hjælp.

Mit ønske om den side er, at det skal være et community hvor folk kan deltage i debatter. Derudover skal der være log-ind og blogs, så de enkelte personer kan skrive en blog. Ydermere skal brugerne gerne kunne sende beskeder internt til hinanden. Tror det var det hele i denne omgang :)

Jeg har købt et domænenavn og et webhotel hos Surftown. Så jeg mangler faktisk bare resten :)

Nogle der kan komme med et godt tilbud til hjælp, for at få denne side til at køre?

Vh Jesper

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)