Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress Vs. "Alm. HTML" Hjemmeside ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I forhold til SEO og alt andet internet marketing, kan man så opnå de samme resultater uanset om man bruger wordpress eller en alm. html programmeret side ?

Syntes nogen gange at man godt kan opnå et bedre design ved ikke at bruge wordpress, men har osse hørt at wordpress er rigtig godt til SEO Osv. ?

Og kan man have ligeså meget skrift altså artikler, video osv. på en alm. html side som en wordpress ?  Kan se at nogle af de sider jeg tror er wordpress er vildt lange, man kan scroole i en uendelighed :-)

På Forhånd Tak

Mvh

Thomas

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:39

Wordpress er blot en nem form for at lave en blog hurtigt uden at skulle betale en formue for det. Du kan lave lige nøjagtigt det du vil med ganske almindelig html.

Du skal huske på at Wordpress ikke er et CMS til hjemmesider, men til blog. Der findes mange andre systemer som overgår Wordpress når du skal have lavet en hjemmeside. Også systemer hvor du har fuld adgang til html'en.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

Jeg vil ihvertfald mene at WordPress, vil give dig en meget bedre pageranking end en alm. hjemmeside.

Fx. skrev jeg et indlæg vedr. Danmark vs. Malta, den var på Google 3 timer efter. Så altså blogs har det med at være mere fremme, fordi de bliver opdateret regelmæssigt, og WordPress har rimelig gode seo indstillinger, ihvertfald mulighed for det.

Tilmeldt 4. Apr 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:44

Hej Thomas,

Så vidt jeg ved, er der ingen begrænsninger i Wordpress i forhold til SEO. Så ja, der vil du kunne opnå de samme resultater som på et statisk HTML site.

I forhold til design og Wordpress, er der mig bekendt ikke nogle begrænsninger i forhold til, hvordan man vil have sin side til at se ud. Der kan måske være nogle begrænsninger i forhold til funktionalitet, hvis man påtænker at bruge det som et CMS frem for et blog-system, som det jo er. Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, ikke at tweake det så det opfører sig som et CMS.

Du kan have lige så meget indhold du måtte have lyst til på en wordpress side. Det er jo helt op til dig selv, alt efter hvor meget du ønsker at skrive. Men lange tekster på web, er ikke ønskværdigt.

Håber det gav dig svar, på nogle af dine spørgsmål?

Tilmeldt 4. Apr 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:45

Nå, der var lige et par stykker der var hurtigere end mig :)

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 16:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan have uedelige mange artikler, video osv. på en alm. HTML side, fordelen ved Wordpress er at Siden er mange gange nemmere at opdatere, og kræver ikke så meget kendskabt til programmering.

Nu er jeg ikke ekspert til SEO, men vil mene at WordPress og en almindelig HTML side kan være lige godt optimeret inden for SEO, Men det kræver bare at HTML siden er lavet ret profesonel.

Edit: Der var også et par stykker før mig, man skal åbenbart være meget hurtig :)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:57

Kanon at i er så hurtige til at svare, rigtig mange tak :-) Nu siger du godt nok at det ikker ønsk værdigt at have for lange tekster på sin side men tjek lige denne http://www.stevepavlina.com/

Han skulle efter sigende lave min. 40.000$ pr. måned med denne side, kun ved brug af affiliates....Godt gået :-)

Mvh

Thomas

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sludder og vrøvl at Wordpress giver bedre SEO end håndkodet! Hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Uanset hvordan du vender det så er wordpress også håndkodet på et tidspunkt.

Man kan opdatere en HTML hjemmeside lige så tit og ofte, og med præcis lige så meget tekst man måtte ønske, også uden Wordpress installeret.

Når det så er sagt så er wordpress en "nem" må at have lave sin blog på - man kan nøjes med at tænke på indholdet, så sørger WP for opsætningen.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:02

Niels - netopcom.dk:
Du skal huske på at Wordpress ikke er et CMS til hjemmesider, men til blog.

Hvad er lige det som skulle gøre, at Wordpress IKKE er et CMS system... Det er netop præcis hvad det er, et CMS system. Det håndterer alle dine sider - content management system... og det gør det endda rigtig godt, og bedre end de fleste andre CMS systemer derude... Det er det mest brugervenlige system der er, i hvert fald efter min ydmyge mening... og jeg har beskæftiget mig med mange forskellige cms systemer igennem tiden...

Jeg designer efterhånden flere hjemmesider for virksomheder der har behov for at styre sit indhold uden en egentlig blogfunktion på Wordpress software... Det gør det nemt for kunden at opdatere sit eget indhold og nemt at lægge nyt indhold på...

Rent statisk HTML er old fashion og bør efterhånden kun bruges hvis man bare vil lave et "visitkort" hjemmeside med 2 - 3 sider, som sjældent skal opdateres... Der vil et CMS system nok være overkill...

Jeg har også lavet blogs, hvor der er mange forskellige forfattere på, og blogs med flere tusind sider, så det kan det også nemt håndtere...

Og så lige til Steve Pavlina... fint nok at han tjener 40k om måneden, men tænk også lige over hvor lang tid han har brugt på det... det er ikke bare et par år han har bygget det op.. Det er jo nærmest igennem hele hans liv han har brugt til at skabe sig det netværk han har... Det er ikke kun hans blog som tjener de 40k.. det er også hans mega-lange mailingliste, hvor han ved at spytte en email ud kan få rigtig mange til at købe et produkt...

Nå, held og lykke med valget ;-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:06

Brian Brandt:

Hvad er lige det som skulle gøre, at Wordpress IKKE er et CMS system... Det er netop præcis hvad det er, et CMS system. Det håndterer alle dine sider - content management system... og det gør det endda rigtig godt, og bedre end de fleste andre CMS systemer derude... 

Ja ok... det styrer indholdet :) Jeg har ikke brugt WP så meget til andet end at lege med blog, så jeg kender det ikke fuldstændigt som du gør .

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)