Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.indretningen.dk - Kig forbi

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart og jeg synes da du er godt på vej.... der er da en del billeder der ikke ligner noget fra IKEA kataloget Cool

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03

Jeg har det lidt svært, men nu skriver jeg det.

Hvad skal siden tilbyde?

Folk skriver at de har en ikeaseng og så kan man se en indretning mindre kreativ end den ikea viser i deres katalog.

Nu er jeg selvfølgelig farvet af mit eget arbejde med indretning. Og ja, jeg bryder mig bare ikke om hjem der indrettes for at "se ud". At poste billeder på en side hvor man kan få en karakter for det (billedernes kvalitet i sig selv gør det svært overhoved at opfatte rummet), må da være det ultimative i iscenesættelsen af hjemmet - i stedet for at beskrive noget om hvorfor det ser ud som det gør.

Var det ikke noget at få en fagperson til at skrive noget om indretning, så siden i det mindste kunne få et sagligt indhold også?

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 21:28

Hej, jeg siger det samme som Arkitekten - hvad vil du med sitet? Det får man intet at vide om. Som jeg oplever det, er det bare et pisse-irriterende site for narcissister, der ønsker at flashe deres mere eller mindre ligegyldige hjem. Sorry - din ide er muligvis god, men uden en intro-tekst eller en anden form for klar udmelding om hvad sitet går ud på, er den eneste reaktion herfra et rungende "Nå". Og det tjener man sgu´ ingen penge på :-)

Er  det et hygge-site er sagen naturligvis helt anderledes - så alt forladt.

chr

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20

Arkitekt:

Jeg har det lidt svært, men nu skriver jeg det.

Hvad skal siden tilbyde?

Folk skriver at de har en ikeaseng og så kan man se en indretning mindre kreativ end den ikea viser i deres katalog.

Nu er jeg selvfølgelig farvet af mit eget arbejde med indretning. Og ja, jeg bryder mig bare ikke om hjem der indrettes for at "se ud". At poste billeder på en side hvor man kan få en karakter for det (billedernes kvalitet i sig selv gør det svært overhoved at opfatte rummet), må da være det ultimative i iscenesættelsen af hjemmet - i stedet for at beskrive noget om hvorfor det ser ud som det gør.

Var det ikke noget at få en fagperson til at skrive noget om indretning, så siden i det mindste kunne få et sagligt indhold også?

Du skal skam ikke have det svært... ;)

Siden er et "hobby site", hvor folk kan inspirere andre med egen indretning + folk kan blive inspireret til indretning af eget hjem. Nøjagtigt som der står skrevet på sitet - helt i stil med mange andre sites, der har lignende ide. Mere hokus pokus er der ikke!!

Det er da muligt, at du er godt tilfreds med Ikea katalogerne, men så bliv du da bare ved med at læse dem. Ofte ser man bare i Bolia, BoConcept og o.lignendes kataloger, at optagelserne er taget i kæmpe setups med stuer på 150 kvm. Nu er det jo desværre de færreste, der selv kan lave (har plads) setups som dem i katalogerne. Derudover er billederne (efter min mening) lige lovligt pyntet i katalogerne!

Endvidere giver det nu folk mulighed for at se billeder med forskelligeve producenters møbler i et setup. I et Ikea katalog, bliver du udelukkende præsenteret for Ikeas produkter, men hvad nu hvis du vil have disse kombineret med Fritz Hansen, Swedese, Eilersen, Kartell eller andre.....?

At jeg så ved siden af kan tjene en skilling er bare et stort plus, men tanken bag sitet, er nu udelukkende på hobbybasis - indtil videre.

Flere funktioner vil jeg formentligt supplere med i fremtiden... Sitet er som sagt stadigt 1 md. gammel, men jeg kunne forestille mig at få en eller flere indretningskonsulenter/-arkitekter til at skrive i en blog, hvor de hver kommer med f.eks. deres bud på næste års trends indenfor boligindretning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:39

Christian P. Olsen:

Hej, jeg siger det samme som Arkitekten - hvad vil du med sitet? Det får man intet at vide om. Som jeg oplever det, er det bare et pisse-irriterende site for narcissister, der ønsker at flashe deres mere eller mindre ligegyldige hjem. Sorry - din ide er muligvis god, men uden en intro-tekst eller en anden form for klar udmelding om hvad sitet går ud på, er den eneste reaktion herfra et rungende "Nå". Og det tjener man sgu´ ingen penge på :-)

Er  det et hygge-site er sagen naturligvis helt anderledes - så alt forladt.

chr

Læs på siden hvad formålet er (og jo det kan du læse dig til på sitet!!) - ellers så læs mit indlæg ovenfor. Om ikke andet burde du kunne gætte det, hvis du ikke er helt tungnem. Som sagt intet hokus pokus - Du skal kunne inspirere andre med billeder af dit hjem + du skal kunne få inspiration den dag du selv skal til at ommøblere dit hjem. Inspirationen får du af private frem for producenter, så flere producenters møbler kan kombineres i et setup.

Og hvis du ikke skal til at ommøblere er du alligevel velkommen til at kigge ind forbi sitet. Der findes i forvejen et hav af tv programmer som f.eks. Liebhaverne (Tv2), Cribs (Mtv) mm. som danskerne ser - netop fordi de godt kan lide at se flotte/smarte/anderledes hjem. På Indretningen får de i stedet et lidt mere nede på jorden site online.

Der kommer flere og flere billeder på sitet samt flere og flere besøgende, så jeg må da have fanget nogle folks opmærksomhed - til trods for sitets levetid på 1 md.

Hvor har du fået fra, at jeg har lavet sitet for at tjene penge? Nu arbejder jeg i møbelbranchen og har en stor interesse indenfor boligindretning. Sitet er udelukkende på hobby basis, som skrevet ovenfor og jeg har fået en programmørstuderende til at lave sitet for mig for knap 3.000 kr. Hvis jeg ville mere med sitet, havde designet fået et løft + der skulle bruges en masse markedsføringskroner. Dette er dog ikke tilfældet her.

Målet er at få et fornuftigt besøgstal + en database bestående a flere tusinde indretninger, hvor folk kan kigge ind forbi, når de skal have lidt inspiration til indretningen.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:39

Nå jamen som jeg også skrev, hvis det er hobby-site så fine by me, så er det fint hvis det er fint for dig. Overvej dog lige, at jeg nu er nummer to tester, der ikke umiddelbart fattede konceptet fordi teksten om hvad sitet går ud på - som jeg endelig fandt efter et par klik - ikke er blandt det første, jeg ser. jeg vil vædde det meste af indholdet i et Ikea-katalog på, at det vil resultere i endnu flere up-loads. 

Held og lykke

chr

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43

Christian P. Olsen:

Nå jamen som jeg også skrev, hvis det er hobby-site så fine by me, så er det fint hvis det er fint for dig. Overvej dog lige, at jeg nu er nummer to tester, der ikke umiddelbart fattede konceptet fordi teksten om hvad sitet går ud på - som jeg endelig fandt efter et par klik - ikke er blandt det første, jeg ser. jeg vil vædde det meste af indholdet i et Ikea-katalog på, at det vil resultere i endnu flere up-loads. 

Held og lykke

chr

Tak for det og tak for et nu mere konstruktivt indlæg.

Jeg vil overveje, hvad jeg kan gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17

Endvidere giver det nu folk mulighed for at se billeder med forskelligeve producenters møbler i et setup. I et Ikea katalog, bliver du udelukkende præsenteret for Ikeas produkter, men hvad nu hvis du vil have disse kombineret med Fritz Hansen, Swedese, Eilersen, Kartell eller andre.....?

Jeg prøver på bedste vis at svare.

Det er misforstået at tro jeg holder af ikeakataloger og at dette er min årsag til at skrive som jeg gør.

Jeg er selvføleglig stor tilhænger af at folk indretter deres boliger og nyder dem.

Det jeg finder usmageligt er at indretning handler om at holde af et møbel. Jeg mener en side som din burde opfordre folk til at holde af deres liv :-)

Jeg har stor lyst til at man tilfører verden noget positivt og jeg tror på at din intention er smuk. Men jeg tror jeg vil gøre mig til dommer over din formåen. Og det du tilfører er ikke noget der udvikler i positiv retning.

Indretnig handler om at skabe rum til liv og de følelser det inebærer at være menneske. Det er at degradere sig selv, når indretning handler om at have det rigtige møbel fra den rigtige butik...

Fejlen ved din side er særligt at der ikke stilles dybere spørgsmål - billedteksten er ofte blot en opremsning af mærkevarer.

Men for søren, du gør jo intet som andre ikke har gjort før dig - hatten af for at amatører kommer til, men det er det det bliver, armatøragtigt - særligt pga billedernes kvalitet som forklaring (og nu er det jo kun billeder det handler om).

Karakterfunktionen er også med til at trække niveauet ned.

Jeg forsøgte faktisk at skrive en kommentar til et billede - den kom ikke på.

Jeg håber du kan bruge hvad jeg skriver konstruktivt og at du vil sætte ambitionerne lidt op :-)

KH Ane

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43

Arkitekt:

Jeg prøver på bedste vis at svare.

Det er misforstået at tro jeg holder af ikeakataloger og at dette er min årsag til at skrive som jeg gør.

Jeg er selvføleglig stor tilhænger af at folk indretter deres boliger og nyder dem.

Det jeg finder usmageligt er at indretning handler om at holde af et møbel. Jeg mener en side som din burde opfordre folk til at holde af deres liv :-)

Jeg har stor lyst til at man tilfører verden noget positivt og jeg tror på at din intention er smuk. Men jeg tror jeg vil gøre mig til dommer over din formåen. Og det du tilfører er ikke noget der udvikler i positiv retning.

Indretnig handler om at skabe rum til liv og de følelser det inebærer at være menneske. Det er at degradere sig selv, når indretning handler om at have det rigtige møbel fra den rigtige butik...

Fejlen ved din side er særligt at der ikke stilles dybere spørgsmål - billedteksten er ofte blot en opremsning af mærkevarer.

Men for søren, du gør jo intet som andre ikke har gjort før dig - hatten af for at amatører kommer til, men det er det det bliver, armatøragtigt - særligt pga billedernes kvalitet som forklaring (og nu er det jo kun billeder det handler om).

Karakterfunktionen er også med til at trække niveauet ned.

Jeg forsøgte faktisk at skrive en kommentar til et billede - den kom ikke på.

Jeg håber du kan bruge hvad jeg skriver konstruktivt og at du vil sætte ambitionerne lidt op :-)

KH Ane

Først og fremmest virker kommentar + ratefunktionen som den skal. Hvad du har gjort forkert skal jeg ikke kunne sige!

Derudover er vi åbenbart meget uenige, og jeg synes det er noget vrøvl det du fyrer af ;)

Men eftersom vi ikke er enige og formentligt aldrig bliver det, synes jeg vi skal holde her. Du kan jo i stedet selv gå i gang med sådan et site, men det har aldrig været min ide og jeg er slet ikke interesseret i at lave sådan et site!

Ideen bag mit site er at "keep it simple". Kald det nærmere et galleri - og ikke poesi.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50

Det er synd du vælger at være så unuanceret- også i dit svar.

Men jeg vil bare lige sige at komentaren er kommet på - der er åbenbart bare gået nogle dage før den blev synlig. ligeledes er det med pointgivningen...

Men nu har du fået den kritik du ønskede - synd du vælger den indstilling. Hvis du gerne vil have rygklapperi en anden gang, så bed om det.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)