Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal Jeg Sælge Mit Produkt Eller Give Det Væk Gratis ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan ikke helt finde ud af om jeg skal vælge at sælge mit digitale produkt eller om jeg bare skal give det væk gratis og så tjene penge på affilates osv.

Nogle ting man skal overveje eller sætte det op imod ?

Og hvor vil den bedste profit være ?

På Forhånd Tak

Mvh

Thomas

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 08:17

Hej,

Den bedste måde vil selvfølgelig være at sælge din service, men spørgsmålet er, er det attraktivt nok til at folk vil bruge penge på det?

Er det nu noget unikt, så grib chancen og ta penge, men ellers kunne du jo lade dig inspirere af thorborg og rosenstad, evt lave en "gratis version" som er fin nok, og så en udvidet version.

Ja det var bare mit forslag.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 08:26

Det kommer også an på hvilket produkt det er, og om du har flere produkter/services. Hvis du har et "bredt sortiment" kan du vælge at lave produktet gratis, for at skabe bedre omtale omkring dine produkter, og få andre til at købe det andet du har.

Hvis du kun har det produkt der, kan du vælge at give det væk gratis til nogle, og håbe på de vil formidle det via. mund til mund, så du får noget omtale og nogle udtalelser omkring produktet. Så kan du tage en pose penge for produktet lidt senere.

Det er mit forslag.

Dbh. Yngvi

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Skrevet kl. 12:43

Mange Tak :-)

Nu spørger jeg lige lidt uvidende her :-) Hvad var det Thorborg og Rosenstad gjorde, tænker lidt mere specifikt ?

Thomas

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 00:29

Som Yngvi også er inde på kommer det an på hvad dit formål er med at give produktet væk.

Hvis du vil opbygge en kundeliste som du kan kommunikere med og senere forvandle til kunder til dine øvrige produkter,
så kan det være en rigtig god idé at give dit første produkt gratis væk.

Det du giver væk skal selvfølgelig have en værdi for kunden og de efterfølgende produkter skal ramme den samme målgruppe af kunder.
En liste i sig selv er ikke nødvendigvis nogen penge værd, men en liste med kunder der efterspørger dine produkter kan være mange penge værd.

Så hvis dine produkter hænger sammen ville jeg starte med at forære det første produkt væk, skabe et tillidsforhold til de potentielle kunder og dermed opbygge en værdifuld kundeliste.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 00:36

Hvis du beskriver produktet og markedet for dette lidt bedre, kan vi give dig et meget bedre svar

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Skrevet kl. 01:54

Meget gerne :-) Dog tror jeg at jeg har fundet en løsning men her kommer den lille plan indtil videre. Mål gruppen er dem der vil gå efter deres passion, drømme og ønsker og ikke vil stille sig tilfreds med middelmådighed. Det bliver en side der i løbet af 30 dage vil udvikle den individuelle deltager i 4 principper. 1. Fuck Janteloven, 2. Tro, Motivation, Vedholdenhed, 3. Tag handling og udvikling hver dag, 4. Økonomisk forståelse,

Jeg har udviklet et trænings seminar der gør ovenstående muligt, at så og sige "programmere" vores underbevidsthed til at bevare og få motivation, der automatisk vil føre til handling. Et indblik i hvordan man får forståelse i at bruge sine penge langsigtet hensigts mæssigt. Når de 30 dage er gået har man så lært at bruge denne teknik og fået det materiale man skal bruge for selv at fortsætte med det.

Jeg var så i tvivl om jeg skulle lave noget af det gratis eller ej. Tror jeg har besluttet at lade det hele være gratis og så sørge for at få noget trafik (på sigt et par bannere) samt nogle affiliates, og så efter de 30 dage tilbyde en e-book til evt. 249 kr. der giver mere indblik i økonomisk forståelse, salgstræning, udvikle teknikken mm......  Noget i den stil det er ikke helt planlagt endnu.

Hvad syntes i, gratis eller ej ? Det skal siges at det faktisk vil være lidt svært at lave en "light" version eftersom det er et sammenhængende seminar. Ideer tanker osv. er meget velkomne samt konstruktiv kritik osv :-)

Mvh

Thomas

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 08:51

Hej Thomas - har du hørt om Chris Anderson's "Free" koncept ?, der argumenterer han for at det er en god idé at give noget væk gratis for at lave salg på andre ting, jeg tror det er en god måde at få folk ind på din hjemmeside og få dem til at være nysgerrige omkring dit brand. En anden ting jeg også ville anbefale ville være at læse Seth Godin's Knock knock ebog - den er et par år gammel - men den er god.

Altså hvis du har et produkt til 6-7000 kr så ville jeg ikke gøre det gratis - men en del af det. En god case som du kunne benchmarke er hvordan at 37signals har lavet en del af deres produkt gratis, og derved også kunne bruge det som en del af deres social marketing.

held og lykke med det

Henriette

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)