Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan til brug for at få et agentur i hus!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon nogen kan hjælpe?

Jeg skal give et bud på en foretningsplan, med budgetter, i forhold til eventuelt at få et fedt agentur! Dette agentur er eksklusive tasker.

Min udfordring er, at jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg stiller lige denne type specifikke plan op hvad angår salget. Jeg skal give bud på forventet salg af hver enkelt artikel - hver type taske.

Er der nogen som eventuelt kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan hente en skabelon til en forretningsplan/budget med salg til detailbutikker og til webshops?

Tak på forhånd.

Mange hilsner
Janet.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 09:43

Hej Janet 

Lyder som du er begyndt lidt på din forretningsplan, rigtig godt. Det er en meget vigtig del af at starte op. På virk.dk kan du finde en skabelon http://www.startvaekst.dk/Forretningsplan men sørg for at tilpasse den til din forretning.

Selve salget og markedet er enormt vigtig at finde ud af, hvis ikke det vigtigste, alt for mange starter op for fuld tryk uden at finde ud af om nogle vil have ens produkt.

Du kan undersøge det på forskellige vis, spørge branche kendte personer, forretninger, forretningsnetværk som her, markedsundersøgelse, test start, statistikker, undersøge markedet for lignende produkter. Ligeledes er det vigtigt for dig i den anledning at lave en plan for salget og markedsføringen. Specielt med henblik på eksklusive taske, der sikkert har forskellige retningslinier til dette.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 10:02

Hej Janet;

Er det mærket der beder dig lave en forretningplan/salgsbudget??

Et salgsbudget bør laves i samarbejde med mærket efter som du ikke ved hvor stor efterspørgsel der er på mærket før du har været ude i marken. De har helt sikkert hsitorik liggende på hvordan andre agenter er startet op. Det der bør interessere dem mest er hvordan du vil nå ud til kunderne, hvor ofte du vil besøge dem, vil du deltage på messe m.m.

Lykke til :-)

Mvh Annette

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:21

Det er jo rigtigt svært at lave budgetter hvis ikke man har nogen form for historik eller nogen salgsstruktur.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:59

Hej alle tre,

Tusind tak for input! Og ja, det er svært at lave et budget uden noget forudgående - og sådan er det jo at starte op på noget nyt :) Selvom det er svært, så skal det jo ofte gøres alligevel.

Ja Annette, det er mærket der har bedt mig om en forretningsplan med forventet budget. Dine bemærkninger sætter da tanker igang hos mig, for måske har de ikke selv tænkt sig om inden de bad mig om dette... og ja, helt ny i branchen siger jeg blot "ok det det jeg naturligvis lavet", fordi jeg tænker det er helt normalt.

TUSIND TAK for input - specielt det omkring hvad de burde have interesse for. Jeg vil straks sende dem en mail og høre deres reaktion.

Mange hilsner
Janet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)