Hej alle,
Jeg har været i gang med min webshop i en måneds tid, og det er gået langt over forventning. Dette er jo skønt, og jeg vil virkelig ikke brokke mig.
Men - jeg havde egentlig regnet med, at kunne holde mig til at mit regnskab skulle være i et simpelt regneark, men nu må jeg indse, at det simpelthen ikke går længere.
Jeg har derfor, efter længere research, besluttet mig for at bruge economic, da jeg synes det er det program jeg har hørt mest om.
Jeg ved, at det vil være bedst at få en revisor til at hjælpe mig med dette, men det har jeg simpelthen ikke råd til på nuværende tidspunkt. Jeg bliver nødt til at lære det selv. (Tak til alle hjælpsomme her på amino som har skrevet en masse indlæg herinde allerede!) Jeg føler at jeg svømmer i bilag, fakturaer, mv., og nu vil jeg altså have styr på det. Allerede nu dukker der en masse spørgsmål op. Jeg har læst det indlæg som SusanneK har srkevet til Niels, og har fået svar på en masse allerede. Men jeg mangler nogle svar på helt grundlæggende ting.
1010 Salg af varer/ydelser m/moms -680
Er det rigtigt? Jeg vil ikke fortsætte før jeg har styr på det :-)
Derudover laver jeg noget reklame og en masse salg på Trendsales. I den forbindelse har jeg også nogle spørgsmål. 1. Når jeg gennemfører et salg, betaler jeg 6% til Trendsales i handelsgebyr. Dvs. - Sælger jeg en kjole til 400 kr., så går der 24 kr. i gebyr. Hvordan skal jeg bogføre disse 24 kr.? Og skal jeg så kun bogføre salget som 400-24, altså 376 kr.? 2. For at lave en reklameannonce på Trendsales, skal jeg købe topplacering til min annonce. Dette foregår ved at man køber nogle klip, som man så bruger til at betale denne topplacering. Skal disse klip også bogføres som reklame?
Håber I vil hjælpe mig lidt på vej :-) |
Hej!
Tillykke med dit valg.
Ja....- foran tallet står for indtægter!
1. Du bogførerer salger kr. 400 og gebyr 24 kr.
2. Ja...bogfører disse under annoncer/Gruppe salgsomkosrninger