Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hygiejneregler

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, som kan hjælpe med at finde ud af, hvordan hygiejnereglerne er ang. mad lavet i privat køkken. Jeg vil gerne starte et catering firma, hvor jeg sælger kager til privatpersoner, hjemmefra. Må jeg det?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:25
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:33

Enig med Henrik - men derudover tror jeg slet ikke at et privat køkken kan godkendes til formålet. Det har jeg aldrig tidligere hørt om i hvert fald.

Men det er da blot at forhøre sig med Fødevarestyrelsen/regionen.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40

Hej

Som de andre siger, så skal det godkendes. Og det betyder at der stilles krav til overflader, er ikke uden grund, at industri køkner ser ud som de gør. Men tag en samtale med fødvare regionen i dit område.

/Kenneth

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:04

Når du laver mad til catering (eller videresalg) skal du have styr på ALLE madvarer, der kommer ind i køkkenet, og hvad de bruges til. Det betyder, at du ikke kan lave mad til din egen husholding og til videresalg i det samme køkken. Men som adre skriver, tag fat i fødevarestyrelsen, de kan hjælpe dig. Og som andre skriver, du skal have deltaget i et hygiejnekursus, og du skal have programmer for egenkontrol af madvarer osv.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:57

Jeg ved ikke hvordan reglerne er, men jeg kan fortælle en lille historie her fra det svenske.

En kvinde på 44 år har i 20 år drømt om en kagebil. En dag hvor hun har fået nyt job i et stort supermarked falder hun over en bil med sideluge. Den køber hun så og får indrettet et bageri i garagen (naturligvis som et alm. køkken).

En af de store opgaver hun fik var bla. at lave 1000 kopper kaffe med kage til et lokalt egendomsmælger firma...

Så på med hanskerne og lav nogle kager :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Skrevet kl. 19:19

Mange tak for alle jeres råd og idéer. Men det lyder desværre til at blive sværere end jeg håbede. Nå, på med vanten og giv ikke op!

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 11:30

Hej Kirsten

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en restaurant / cafe og hører om jeg ikke kunne leje mig ind i nogle af morgentimerne - hvilket burde være muligt, find et sted der kun har åben om aftenen, dette vil spare dig for en masse besvær, og du kan gå i gang med det samme. Men husk at du selv skal have et hygiejne bevis.

God arbejdslyst

Kim

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)