Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed, hvilken form bør jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har en ide jeg overvejer at virkeliggøre. Umiddelbart kan jeg ikke fortælle for meget om den ud over at det er en IT virksomhed der udbyder en speciel type service (altså intet varelager).

Lige nu har jeg et holding selskab der er oprettet som SMBA samt et driftselskab (41concepts) der er oprettet som et Aps.

Til min ide havde jeg egentligt overvejet at oprette endnu et SMBA da jeg på denne måde ikke behøver at finde/låne penge til at starte et Aps. Jeg har indtil videre været tilfreds med mit SMBA holding selskab, men der har jo heller ikke været megen aktivitet da det meste foregår i driftsselskabet.

Nu læser jeg imidlertidigt at SMBA'erne er ramt af ny lovgivning (se følgende trådNyt Omkring SMBA-selskaber).

Hvad mener I, er SMBA'erne stadig (hvis man altså synes at det nogensinde har været en god ide Wink) en god ide?

Det er ikke så'n en generel diskussion, mere hvad I mener i forhold til min nuværende situation.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:19

sane:
Nu læser jeg imidlertidigt at SMBA'erne er ramt af ny lovgivning (se følgende tråd: Nyt Omkring SMBA-selskaber).

Du skal ikke lade dig afskrække af den pågældende tråd. Der er i hovedtræk tale om at en praksis som allerede er gældende nu blot bliver nedfældet i lovgivingen.

Hvis et SMBA er det rette for dig  vil du ikke opleve nævneværdige ændringer med SMBA'et i den kommende tid. Så det er ikke det der skal afholde dig for et SMBA.

Henrik

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:11

Det må jeg nok sige. 

For et halvt år siden havde jeg ikke troet på et så positivt svar i en tråd omkring SMBA selskaber Stick out tongue

Mange tak for dit råd. Mon ikke det ender med endnu et SMBA eftersom jeg ikke vil punge ud med de 125K (eller 50K som det ser ud til at blive snart) for et aps.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prego,

Rasmus, det er mit indtryk at du tidligere har har fulgt SMBA-debatten og formentlig også kender betydningen af dit valg.  Hovedparten af diskutionen på AMINO er afledt af den ukritiske anbefaling af et SMBA som løsningen på ethvert problem. Det er vil ikke så underligt at når det ersælgere af SMBA'ere på den ene side og rådgivere på den anden. Dernæst har en stor del af diskussionen kunne henføres til fortolkninger, hvoraf en stor del nu lovgældes.

Som sagt der er meget lidt nyt under solen og intet der i forhold til det du kender i dag, der  skal afholde dig for at starte et nyt SMBA.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:52
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Du skal også være opmærksom på at Henrik skriver;  "Hvis et SMBA er det rette for dig  vil du ikke opleve nævneværdige ændringer med SMBA'et i den kommende tid. Så det er ikke det der skal afholde dig for et SMBA." Han tager ikke stilling til om det er det rigtige for dig men siger blot at hvis det har været problemfrit indtil nu, vil det også være det fremefter.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)