Uanset hvad er jeg nu ikke enig i, at uddannelse er spild af tid. Jo, til tider er det. (Som da jeg med en studentereksamen i hånden tog på teknisk skole for at uddanne mig til grafiker (i dag mediegrafiker)).Og da jeg skulle have en læreplads, havde det bestemt en betydning, at jeg havde en studentereksamen i baghånden. Derudover må jeg også konstatere, at jeg bruger både studentereksamen og min ballast fra uddannelsen næsten hver dag, og derudover har jeg været på flere arbejdspladser (trykkerier), hvor de prøvede at tage mere autodidakte ind en periode pga den lavere løn. De måtte sande, at de ikke havde den fornødne viden. Kreativitet er nu engang ikke nok - der er også særdeles meget teknisk viden, der er godt at have - i hvert fald hvis man vælger at lave tryksager... |
En vaskeægte Mediegrafiker i vor midte! :-)
Jeg synes, det er interessant at du vælger at formulere det, som at du bruger "din studentereksamen" og "din ballast fra uddannelsen", hver dag. Vil det sige, at du ikke skilter med din MedieGrafiker-eksamen, på samme måde som din studentereksamen? At du er glad for det ene diplom og den anden ballast? (og: Kan den ballast ikke findes udenfor uddannelsessystemet?).
Hele diskussionen startede med, at jeg var fræk og sagde at uddannelsen på CV'et ikke er noget værd. Hvad er din holdning, nu hvor du har uddannelsen?
Du er jo i en go' situation til at give Arlo et godt råd. (Selvom han ignorerer os)