Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms/Skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg ønsker kontakt med nogle personer der har forstand på import af varer fra østen.

Da jeg synes det er umuligt selv, at finde svar på Skat.dk prøver jeg nu af denne vej.

Hvis i ligeledes har forstand på moms/skat/told osv, ville det bare være herligt,

Og hvis i kender lidt til fragt/priser, samt leverandører, så hører jeg rigtig gerne fra jer.

Jeg har idag kontakt til et leverandør netværk. Men har ingen idé om der overhovedet

er nogen fortjeneste i min forretning, da jeg ikke helt er inde i SKAT's regler.

Er også på udkig efter en eventuel partner, så hvis nogle skulle have interesse i dette,

så hører jeg også gerne fra jer.

På forhånd tak.

Hilsen

Brian Meulengracht

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hej!

Kan du nærmere definere, hvad du efterlyser af svar, idet det så kunne være nemmere at

afgrænse dine spørgsmål.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:36
Jeg importere en del fra Østen.

Vi køber dog oftest varerne CIF, så vi kun skal betale for handlingen i København.

Men ellers kom med nogle lidt mere konkrete spørgsmål, så vil jeg gerne prøve at hjælpe dig.

Hvilke typer varer vil du importere ?

Tilmeldt 21. Jul 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:01
Ja, jeg ved godt, at det var en ordentlig mundfuld på én gang.

Var endog ikke sikker på, at mine spørgsmål var placeret i den rette kategori.

I første omgang skal jeg kun importere t-shirts, polo shirts & caps, der skal sælges

via en web shop. Senere vil jeg i gang med elektroniske artikler osv osv.

Da jeg som i nok kan høre er helt grøn på dette område, så har jeg nærmest brug for

vejledning fra a-z.

Med hensyn til fragt går mine spørgsmål på:

1. Er det alle leverandører der tilbyder CIF?

2. Skal man holde sig fra FOB?

3. Foregår fragt fra østen altid i container eller er der andre alternativer, hvis varen ikke fylder så meget?

4. Hvad er prisen sådan ca.?

5. Hvilke ting skal jeg være opmærksom på i forbindelse med fragten?

Moms/Told:

1. Hvordan finder jeg ud af, hvor meget jeg skal betale i Told/Moms for disse varer?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig, at få tilsendt nogle vareprøver først, inden jeg bestiller et vognlæs hjem.

For at tjekke kvalitet osv. Jeg går ud fra, at leverandørerne sender vareprøver ud først, hvis man beder om det,

eller hvad?

Hilsen

Brian Meulengracht

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:20

1. Er det alle leverandører der tilbyder CIF?

2. Skal man holde sig fra FOB?

3. Foregår fragt fra østen altid i container eller er der andre alternativer, hvis varen ikke fylder så meget?

4. Hvad er prisen sådan ca.?

5. Hvilke ting skal jeg være opmærksom på i forbindelse med fragten?

1. Nej, de fleste leverandører tilbyder kun FOB

2. FOB er fint nok, men man skal bare lave nogle gode aftaler med en speditør, som hjælper dig med det praktiske.

3. Du kan vælge at få fløjet dine varer hjem, men så ryger fortjenesten nok.

Du kan vælge LCL, dvs. at dine varer bliver placeret i en container, som bliver fyldt op med varer til en del forskellige kunder og så sorteret, når de ankommer til f.eks. københavn.

4. tag fat i en speditør og få en snak med dem, der kommer en del forskellige omkostninger på.

Snak f.eks. med TNT, vi har brugt dem nogle gange og det har været en fair pris.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig, at få tilsendt nogle vareprøver først, inden jeg bestiller et vognlæs hjem.

For at tjekke kvalitet osv. Jeg går ud fra, at leverandørerne sender vareprøver ud først, hvis man beder om det,

eller hvad?

Ja, de flest sender gerne vareprøver (ofte skal du betale fragten) men husk at vareprøven altid er noget pænere, end du varer du modtager senere...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)