Som regel er jeg blevet opkrævet mellem 1.000 og 1.500 for kassekreditters oprettelse op til 30.000 kr. Når jeg senere har udvidet kreditten, har det ikke medført ekstra omkostninger, da renten jo bærer den del.
Jeg har sågar på mit glatte ansigt haft en kredit på 350.000 - længe inden boligboble og hvad ved jeg, og det kostede mig stadig ikke noget ekstra at have den.
Jeg ville bestemt begynde at lede efter en anden bank. At skifte bank er forholdsvist nemt, idet du underskriver en fuldmagt i din nye bank og de flytter alle dine engagementer fra den gamle til din nye, samtidig med at de også sørger for at PBS passes og plejes. Den transaktion er helt smertefri og gnidningsløs, så jeg ville ikke tøve med at skifte.
Gå ind på http://www.mybanker.dk og find en bank som du synes om. Der er rentesatser og en masse andet godt, som du kan drage nytte af her.
Tak for svarene, jeg tror jeg forsøger at tale med dem igen og ellers kigger jeg mig rundt efter en ny bank.
Synes ikke selv at jeg er noget dårligt papir i banken da både jeg og min mand har hele vores engagement med realkreditlån, forsikringer, pensioner, opsparinger osv. samlet så man er kernekunde, og med en samlet indtægt på den gode side af millionen kan man da ikke være en helt uatraktiv kunde, men det er mit firma åbenbart fordi det er forholdsvis nystartet
Jeg har en gang også givet 15.000 kr. for enkassekredit, men den var på 1,5 mil, så det andet er fuldstændigt uhørt. I min nye bank mener jeg endda at de oprettede den gratis. De får jo også renterne og 50.000 er altså ikke noget specielt stort beløb at bede om. Enten skal du skifte, ellers skal du skrue bissen på. Evt. kan du lige nævne til din privatrådgiver om han ikke lige kan lave en kassekredit på din erhvervskonto, det gjorde jeg på et tidspunkt, bare omvendt, og der fik jeg 50.000 uden det kostede noget i oprettelse.
Flere af de store banker i Danmark tager typisk 2% i etableringsomkostninger. Altså 2% af det maximum, som du får stillet til rådighed på kreditten. Det er da ikke usandsynligt, at Nykredit Bank tager 3%. Ved en kredit på 50.000 burde det jo give 1.500,- Så i mine øjne ligner det en skrivefejl fra dit pengeinstituts side. Jeg ville nok ringe til dem og spørge dem, om ikke de havde lavet en skrivefejl. Jeg er ikke selv kunde i Nykredit Bank, men jeg har svært ved at tro, at de opkræver etableringsomkostninger i den størrelse. Det kunne jo være, at det "bare" er en menneskelig fejl...
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Hvori består de 15.000 kr. ? Handler det måske om at de har krævet at der udstedes et ejerpantebrev i ejendommen o.l. Herudover vil jeg ligesom NIelco sige at det kan skyldes en fejl. Hvis ikke bør du under alle omstændigheder overveje at finde dig en anden bank.
Der er ikke tale om en fejl har skam talt med dem personligt. Svaret var at de 15.000 kr. var et standard gebyr for oprettelse af en driftskredit hos dem og det var uanset om man søgte om 50.000 kr. eller 1 mio
Jeg ville tage den besked som "nej, vi gider ikke låne dig penge", og se at finde et andet pengeinstitut ASAP
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn