Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport af varer/services fra Filipinerne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har nu opholdt mig i Filipinerne i lidt over 6 måneder som turist, og jeg har besluttet at blive boende her og starte en eksport-orienteret virksomhed. Jeg er mest hooket på at starte en form for webshop, som sælger lokalt producerede varer til fx Danmark eller andre vestlige lande.

Er der nogen varer eller services som I tænker at der kunne have interesse for det danske marked, som fx kræver mange manuelle arbejdstimer eller lignende?

Jeg kunne for såvidt også have interesse i et partnerskab med en eksisterende webshop, som måske har brug for en lokal samarbejdspartner.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 6. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:27

Hej mester..

Jeg kan læse at du ligesom mig har tabt dit hjerte til det fantastiske land i øst..

Jeg planlægger selv at flytte/opholde mig dernede..

Har du lyst til at slå hjernerne samme over en chat en dag (msn/yahoo/gmail)?

Jeg mener selv jeg har en god foretnings ide som dækker lige det du spørger om.. men den er min indtil vidre..:)

Men har du overvejet ting som en kokosplantage, teplantage, rismark, internetcafe(er), en bar, hotel, dykkeskole, rep. af druknede/døde vandscootere, rep.af motere generalt, export af lokale produkter(taske, punge, lysestager) lavet i natur matriale(kokosnødder), udlejning at speedbåd til turister, call center udlejning, ohh der er såå mange ting..

Håber det kunne inspirere lidt..

Hilsen jacob

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:15

Hej Jacob,

Jeg synes det kunne være sjovt, men jeg har ikke lyst til at sælge til det lokale marked, medmindre at det er noget der kan masseproduceres, men jeg skal da ikke udelukke services til overklassen, som jo uden tvivl kan betale for hvad som helst.

Call center er lidt for typisk og jeg er sikker på at det forretningsgrundlag allerede er udtømt, hvis ikke af lokale virksomheder, så af Indien, Kina eller nogle af de mange andre asiatiske lande.

Du er velkommen til at dele din idé, og jeg skal gerne give dig hård kritik :-)

Skriv gerne på peter.friis.dk@gmail.com og skriv evt. din email i en privat besked.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 08:39

Peter Skouhus herinde fra bor i Filippinerne - det kan være han har gode råd/kontakter.

Jeg ved, at der er et dansk Call Center firma derovre, så ja, der er andre der har haft den ide.

Mvh,

Michael

Fra Langeskov
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 08:44
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:54

Hej Jacob,

Er du kommet videre i dit projekt. Det er efterhånden et stykke tid siden du har svaret på dette indlæg.

Bor du dernede nu ?

Der må være en masse produkter fra Filipinerne som kunne være interessante at importere til danmark og omvendt.

MVH

Jan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)