Hej Er der nogen, der har erfaring med at sælge en idé/produkt/koncept til et eksisterende firma? Ofte er det en lang og sej kamp at få et firma op at køre. Et eksisternede firma, hvor man får procenter af salget af ens eget produkt, kunne være en let genvej eller? Håber på gode indput på dette, da jeg har nogle konkrete ideer og produkter i tankerne. På forhånd tak. |
Hej
Måske du skulle høre dette: http://thorborg.tv/ideer-soelv-udfoerelse-guld.html
Det lyder til at dit udgangspunkt er, at forretningen ikke ville have haft dette produkt eller koncept uden dig.
Mange af de etablerede virksomheder har jo forretningsgange der hele tiden scanner markedet for udviklingsmuligheder. Sandsynligheden for at du har et produkt eller koncept som, omend så bare i en anden udgave, ikke har været oppe at vende, er ret lille.
Så en let genvej bliver det næppe.
Selv når jeg har en god idé i et af mine egne firmaer, så skal det rundt om en række mennesker og i sidste ende bestyrelsen, og det er rigtigt svært. Det er jo ikke fordi min idé som sådan er dårlig, men der er bare mange kriterier der skal være opfyldt, f.eks skal pengene skal jo komme ind igen med en bedre forrentning end der hvor pengene bliver taget fra. Hvis der så yderligere skal beregnes %er til provision, (uanset om det så kun er af overskuddet), gør bare forrentningen dårligere, ikke bedre.
/Michael