Jeg er ved at tage de første skridt til at lancere et internationalt .com site, som skal skal sætte købere og sælgere af virksomheder i forbindelse med hinanden. Det vil være muligt at oprette annoncer vedr virksomheder til salg i omkring 30 lande, med hovedvægt på US og UK. Betaling har jeg tænkt mig skal foregå i USD. Mit spørgsmål er, findes der nogle lande som er mere attraktive end andre med henblik på at drive internet virksomhed? Umiddelbart har jeg tænkt på at drive det ud fra enten DK, UK eller US, jeg vil gerne høre for og imod og andre eventuelle input du måtte have. Jeg kan enten vælge at eje det nye selskab privat eller via et dansk holdingselskab. |
Hej livinginamerica,
Du bor i USA kan jeg næsten regne ud.
Udgangspunktet er, at du som bosiddende i USA og du er den primære drivkraft bag selskabet - og dermed har ledelsen hovedsæde i USA, så må det være smartest med et amerikansk selskab. Om det skal være et Delaware-selskab eller hvordan det skal strikkes sammen, ved jeg ikke.
Det allerbedste ville nok være at søge lignende information i USA, der kan afklare de skatteretlige regler på området, så du ikke risikerer at komme i klemme på noget tidspunkt.
Der er selvfølgelig også den mulighed at stifte et UK Ltd. selskab og derpå oprette en filial i USA, såfremt det er muligt. Når du så en dag fraflytter USA, så kan du fortsætte aktiviteterne i UK selskabet og lukke US-afdelingen ned.
Det var mine 5 cents.
Flemming