Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annonce

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der ved hvad det koster at få en annonce som dem der er i højre side på Facebook. Betaler man pr. klik, og hvad er prisen?

På forhånd tak

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 00:04

Hej CV*

Du kan vælge at betale per klik eller per visning.
Per klik koster omkring 0,53kr
Jeg kender ikke prisen på "Per visning"

- Du kan i øvrigt kigge forbi www.press2press.dk

Vi varetager alt indenfor de Sociale Medier.

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:05

Hej,

Du sætter selv dit budget, og kan både betale pr. click, eller pr. 1000visninger.

Sætter du f.eks. dit daglige budget til 1$, får du typisk vist din annonce til din målgruppe på Facebook indtil 3-4 brugere har klikket på dem.

Føler du at dine kampagne, dit logo eller din tekst under logoet vil fange din målgruppe med det samme, kan det godt betale sig, at betale pr. 1000visninger i stedet.

Skal der mange visninger til før folk hiver fat i din side, er betaling pr. click en god løsning.

Mvh Jonas

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 21:28

I de fleste tilfælde er CPM overlegent, det er min erfaring. Det gælder bare om at fixe en god CTR, hvilket selffølgelig kan være et problem. Men fanger du en god CTR, så er det muligt virkelig at køre billige kliks. F.eks. kørte jeg en kampagne i en af vores nabolande med en CPC pris på 0.07 over flere uger, og med mange kliks... 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 14:00

verdens rigeste mand:

I de fleste tilfælde er CPM overlegent, det er min erfaring. Det gælder bare om at fixe en god CTR, hvilket selffølgelig kan være et problem. Men fanger du en god CTR, så er det muligt virkelig at køre billige kliks. F.eks. kørte jeg en kampagne i en af vores nabolande med en CPC pris på 0.07 over flere uger, og med mange kliks... 

Lyt til denne mand. Han har nemlig set lyset og foreslår ikke blot - som så mange andre herinde - at man blot øger prisen på sine annoncer.

Yes

Ha´ en god dag.

Med venlig hilsen
Robin Roy Hansen 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 14:06

Hej,

Er det muligt at få en oversættelse af CPM, CTR og CPC.

Jeg har selv kørt rigtig mange annoncer på Facebook og min erfaring er, at med et godt billede og en god forklarende tekst, er betaling pr. visning LANGT billigere end betaling pr. click.

Om du skriver det samme ved jeg så ikke, da jeg ikke kender de tekniske termer :-)

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 14:10

Selektiv:

Hej,

Er det muligt at få en oversættelse af CPM, CTR og CPC.

CPM = "cost per mill". Mill er vist latin for tusind. Det er ikke million visninger, som mange fejlagtigt tror. Altså du betaler denne pris for at vise 1.000 annoncer. CPM $0.30 er altså 30 cent for 1.000 visninger.

CTR = "click-through-rate". Det er antal klik per 100 visninger af din annonce.

CPC = "cost-per-click". Det er din pris per effektiviseret klik.

Det gik lidt stærkt. Men jeg håber, det giver mening. Ellers så tøv ikke med at sende mig en e-mail eller skriv her igen.

Med venlig hilsen
Robin Roy Hansen 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:14

Hej alle sammen,

CPM betyder det du betaler pr. visning gange med tusind.

CTR er hvor mange procent der klikker på din annonce (ud fra visninger)

CPC er simpelt bare det du giver pr. klik (begynder løsning)

Jeg varetager mange opgaver inde for facebook-ads da folk kontakter mig og får mig til det.
Det vi gør er at lave de bedste annoncer der virkelig sparker røv! Vi samarbejder med dygtige grafikere der lave det kreative. Vi betaler altid pr CPM, da det klart er det billigste, nemlig fordi CTR er så høj på kampagnerne. Der kommer også meget mere igennem hvis man byder et højt CPM, da Facebook er 'sikret' en rigtig god indkomst. Her kan man komme over en halv million visninger på den dag.

Facebook er den biiligste måde at markedsføre sig d.d.

Hvis i ønsker at få mere ud af jeres facebook annoncer, så kontakt mig gerne.

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:17

For at intet skal blive sort hvidt vil jeg bare sige, at det var en fordel for mig at køre en "pay pr. click" (CPC=Cost pr. click) da jeg for en kammerat skulle gøre opmærksom på at der blev afholdt storskærm på rådhuspladsen i kbh i forbindelse med landskampen mod sverige.

Årsagen skyldes at den info jeg ville sprede kunne siges med annoncen... krydret med, at jeg som sådan forsøgte at undgå at lave en annonce der opfordrede til klik.. Den linkede i øvrigt til en gruppe på FB

"RÅDHUSPLADSEN"
Storskærm på rådhuspladsen på lørdag kl. 16

Det som står tilbage, er at jeg ikke ved hvor mange personer der har opfanget budskabet. Den del aflæser man jo ved at se hvor mange der klikker.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:48

Hej Deepundercover,

Så skal jeg forstå der ikke var mange der klikkede?

Facebook har den politik hvis en annonce har under 0,07 % CTR bliver den ikke vist. Til fordel for dem og annoncøren.

Dog har prøvet én gang at komme under hvor de også leverede lidt, men slet ikke den volume jeg ønskede.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)