Hey folkens håber i har haft en god påske og stadig nyder den :)
Jeg søger et ApS evt et der er på vej til konkurs med 0 i egenkapital eller af en anden grund er står i 0 og uden gæld.
Skriv en PM eller skriv her venligst
Hav en god dag!
Thomas Andreasen
Hvad er det du vil have - er det et skuffeselskab ? Er det for at spare de basøre det koster at få stiftet selskabet, eller hvori består ideen med et selskab uden noget i? Hvis du køber et selskab med 0 i egenkapital, skal du jo alligevel indskyde anpartskapitalen på 125.000,-.
Som beskrevet tidligere skal det også gerne være et aps med 0 i gæld, 0 egenkapital, 0 aktiver osv.. altså et neutralt ApS.
Haha, du beder da om problemer!
Hvordan i alverden vil du sikre dig, at der ikke er lig i skabet? Hvis det lykkes dig at skaffe et sådant selskab og du retablerer kapitalen - og der så kommer et krav mod selskabet på 100.000? Eller et erstatningskrav? Eller noget helt tredie?
Hvordan vil du udføre en due diligence på det selskab, når det tydeligvis styrer lige mod afgrunden?
Ja, jeg spørger bare....
Flemming
PS: Det tager een time at skaffe et skuffeselskab og det koster noget i retning af 10.000.
Er bange for at du styrer direkte imod problemer. Alle banker vil være meget mistænkelige over får sådan et selskab og det kan blive svært at skaffe samarbejdspartnere til sådan en model.
Hvad der det du vil bruge det til? Er det for at kunne smide det over i et holdingselskab og derfra smide penge ned i det for at nedbringe skatten eller?
Det er meget morsomt det her med skuffeselskaber. Nogle syntes det er lidt odiøst fordi de tænker tilbage på handel med underskudsselskaber (og overskudsselskaber) men et skuffeselskab er faktisk blot at man køber et færdigregistreret jomfrueligt selskab hvor man så bare skal ændre navnet. Jeg kender enkelte revisorer som stadig bruger den metode men i virkelighedens verden er det 10 gange nemmere og bedre at stifte et nyt selskab. Det er billigere og man undgår, hvad jeg har set at man får bestilt et selskab med forkert regnskabsår.
Nemlig ! Jeg kan godt undre mig over at sådan en som Stakemann (der sælger skuffeselskaber) kan holde tungen oppe af vandet. Der kan dog være nogle ekstreme situationer hvor et skuffeselskab kan komme til sin ret men det er ekstreme tilfælde.
hmmm. sidder du kikker mig over skulderen?? Slette lige et svar med nogenlunde samme indhold. Jeg har tidligere handlet hos Stakemann og det er imponerende hvad de kan klare af datoer mv. som lige kan bruges til en sambeskatning....