Hej .. Jeg er opstartet en virksomhed med smykker, det er smykker ingen andre har. Men kan ikke rigtig få gang i det med at få kontaktet forhandlerne? - skal man bare ringe, sende en mail, eller møde op og spørge om de vil se en kollektion ? Håber der er nogle der kan hjælpe mig her (:
Hilsen Anders Gericke |
Hej Anders,
Mail er STRENGT forbudt jf. markedsføringsloven.
Der er ingen anden vej for dig end at opsøge forhandlere via telefon eller personlig henvendelse i butikken/salgsstedet.
Glem alt det med at udsende salgsbreve og hvad ved jeg. Få nogle gode kontakter i nærområdet og udvid så herefter med at køre længere og længere væk. Når det er smykker, som du selv laver, så tror jeg også at forhandlerne vil elske den personlige kontakt med dig fremfor bare en opringning eller en kørende sælger i første omgang.
Du er langt fra den eneste, der sidder med dette problem. Der er mange nystartede smykke-fremstillere - også her på Amino - der har samme problem. Selvom jeres smykker er unikke, så er alle de andres det jo også. Det er kun mærkevarerne, der adskiller sig fra jeres. Netop derfor er det endnu mere vigtigt at I kommer ud og fremviser dem og sælger dem ind med det samme.
Hvis der kun findes een af hvert smykke, så er der ingen grund til at lave kataloger og alt muligt andet. Bare ud og sælg det ind!
God vind med det!
Flemming