For ca 1 år siden fik jeg en "kanon" god idé. Bane 1 på www.thuroe-minigolf.dk består af en kanon hvorved man kan skyde sin bold igennem og bolden vil derefter ramme målet eller ved dårligt skud lande foran målet (hullet). Jeg tænkte kanonen skulle piftes lidt op, og tænkte der sku installeres en røgmaskine i den. Nu virker banen ved hjælp af en klap funktion fra en "clap on clap off" lys tingest, som jo lige ku kobles sammen i den sammenhæng. Når man rammer målet kommer der røg ud :D Det seje er at det bare funker. På en højt rangeret minigolf skal alle funktioner virke hver eneste gang, ikke noget med 80% af gangene :) og det gør den sku. Så der er lagt kabler gennem banen og kanonen er rekonstrueret til at lede røgen den rigtige vej. Eksempelvis i vind kunne røgen ryge bagud kanonen :( men det blev fikset så det altid ser prof ud :D I går åbnede vi første dag i år med den nye kanon og en gut sagde så til mig: "hvornår har i lavet det? det fandme sejt.. Jeg har spillet her i 30 år, og det der er rigtig fedt :D" Og et par potentielle kunder udefra fik travlt med at komme ind og spille da de så røgen... Jaaaa det jo forskelligt hvordan man tiltrækker kunder og hvad man tjener penge på og hvad der virker :D sejt er det hvertfald. Og der kommer altid nye tiltag til Thurø minigolf. OBS: Projektet har været med bror og far. 2 andre projekter er også lykkedes, men nu fik i den fedeste :D |
:D
Lille dreng- "mor mor se røg, det er ligesom at være i tivoli"
Næste projekt bliver meget mere avanceret xD