Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at have en fodbold portal og hvad er teknikken bag?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvad koster det at have en Fodboldportal som bold.dk, 442.dk, indkast.dk og Totalbold.dk? Jeg tænker på engangsbeløb, månedlig drift og vedligeholdelse(f.eks. hvis man skal lave ændringer i designet). Jeg er nemlig ret utilfreds med de nuværende. De har mange gode nyheder, men der er ikke så meget kvalitet. Det virker som om at de vil have ALLE ligaer med og det går ud over dybden. Den eneste side som jeg vil hylde er 442.dk med deres videoreportager. Desværre har de ikke så meget andet. Jeg tænkte lidt på at købe en lille hjemmeside selv. Mest så jeg har noget at lave, da jeg trænger til at bruge hjernen lidt og holde skriveevnerne ved lige. Kvalitet fremfor kvantitet.

Og hvad er teknikken bag? f.eks. nyhedsteknikken og kender i reglerne for at hente nyheder fra andres sider? Jeg er lidt interesseret i prisen, da jeg ikke selv kan lave en hjemmeside, så den skal købes udefra.

Forresten, hvor mange unikke besøg skal man op på for at kunne tjene lidt penge på det(jeg snakker ikke om overskud, men snarere så det kan hjælpe lidt i vedligeholdelsen, hvis man f.eks. kan tjene 100kr om måneden er det jo bedre end slet ingen penge.) 

Jeg har flere spørgsmål, men jeg tager det lige stille og roligt. Vil være rart hvis der var nogle som havde nogle inputs til priser osv.

(Edit)Angående hjemmesiden. Hvis man selv tegner den(designet) hvad vil det så koste at få en til at lave koden bag hjemmesiden? Er det billigere at gøre det eller vil det være bedre bare at komme med forslag og så lade webdesigneren selv stå for det? Jeg har nemlig allerede tænkt over en stor del af designet.

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:18

Hej thelonely,

Ja det er jo svært at svare på hvor meget det koster. Men du skal bruge et script som eks. http://www.vivvo.net/,, eller få et programmør til at lave et specielt tilpasset dig. Vælger du Vivvo kan du evt. finde en designer her på Amino som kan hjælpe dig med at lave et fedt design.

/Shock

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 23:26

Det er en slags udvidet blog, eller en bold.dk light jeg har i tankerne. Er det ikke muligt at estimere hvor mange penge sådan noget vil koste? Som jeg ser det er der 3 udgifter. Engangs, månedlige og vedligeholdelse/ændringer. Det ville bare være rart at finde ud af hvor mange nuller man skal regne med at sætte bagved... :)

Jeg havde tænkt mig at få en programmør til at lave en hjemmeside, som jeg selv har tegnet. Så han tager min tegning og programmerer koden bag den. Så han skal ikke tænke over farverne, menuerne osv. bare prøve at implementere mine idéer.

Nogle af de ting jeg er interesseret i at vide er sådan noget som nyheder, forum og lignende, hvad det evt. koster og hvor svært det er at implementere det.

Hvis jeg nu f.eks. vælger vivvo, hvad kan det så og hvilke begrænser har det, både for mig og for programmøren.

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:47

Alternativt kan du søge på "template" "cms" og finde et design du synes er rigtig fedt og bagefter finde ud af hvilket cms system det så skal laves i bagefter... hvis du gerne selv nemt vil ind og vedligeholde og ikke skrive html... Kan joomla anbefales som system - nogle synes det godt andre skidt, jeg tror det mere er et spørgsmål om "religion"

Skriv gerne hvis jeg skal hjælpe med en opbygning, eller give dig et tilbud, er selv ved at starte en sportsportal.

mvh

Anders

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:53

Hej thelonely når du siger en blog så er min umiddelbare tanke wordpress eller mambo cms. hvis du vælger wordpress så har du en blog, hvis du vælger mambo cms så kan du også lave et forum hvor brugerne kan komme med feedback på dine nyheder. og til dit spørgsmål om hvor mange hits du skal have så er svaret. det afhænger af hvilken type reklamer du vil have på din side hvis det er top bannere betales der pr. side visning, men hvis det er adwords betales der pr. klik. men med en god gang SEO så tror jeg dit projekt kan blive selv finansierende.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6558
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:00

Der er mange forskellige systemer du kan bruge. Især vil jeg pege på Umbraco (http://www.umbraco.org). Derudover skal du nøje have defineret hvad det er du skal have lavet. Her er det ikke nok med "nyheder og forum", men så meget i detaljer du kan.

Den programmør du vil bruge skal selv kunne forstå opgaven.

Engangsudgifter: Den udgift som er til programmøren for at lave det. I dit eksempel kan den måske ligge mellem 20 og 80/100.000

Månedelige: Hosting af siden

Ændringer: Den udgift som du har til programmøren for at lave rettelser/tilføjelser.

Så den eneste udgift du er 100% sikker på og kender vil være hosting af siden.

Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:00

En side som bold.dk køre i gennemsnittet med et indlæg hver 15. minut. Nu siger du godt nok at du sigter efter en bold.dk light version, men 100 kr. om måneden for de 12 timer du bliver nød til at skrive om dagen, virker ikke som at "bruge hovedet". Problemet er jo ikke blot det journalistiske niveau - der godt nok også er ikke eksisterende på f.eks bold dk, men som udgangspunkt bliver du jo nød til at sigte efter at have det samme indhold, ellers er du ikke konkurrence dygtig. 

Kan sige så meget som at bold.dk startede nogenlunde med samme udgangspunkt som dig selv, men de kom ingen vegne før en pengestærk investor dukkede op. Hertil kommer også at deres timing var perfekt, da de lancerede i en tid hvor der ingen alternativer var efter onsides lukning.

Hvis du har ambitioner om at lancere et sport site med Højere niveau end eksempelvis bold.dk, så vil et groft anslag være en start kapital på en halv million som minimum. Du kan simpelthen ikke drive et sport site uden mindst at sidde 2-3 skribenter og have tilknyttet en fotograf. 

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 00:04

Jeg tænker ikke blog rent designmæssigt, nok snarere indhold. Jeg regner ikke med at det rent økonomisk kan betale sig at lave det samme som samtlige andre fodboldportaler. Det er også derfor jeg er interesseret i at vide om det er lovligt og hvad det koster at linke til andres sider. F.eks. er der mange hjemmesider som fremviser nyhedsoversigter, men hvor nyhederne reelt ligger på andres hjemmesider.

Desuden er der meget som er overflødigt eller som allerede er lavet, f.eks. vil jeg ikke have liveopdatering eller masser af nyheder fra ligegyldige divisioner. Det er som sagt kvalitet fremfor kvantitet, for jeg synes der mangler nogle som bruger lidt mere end 5 min på at skrive artikler. Jeg regner ikke med at få så mange brugere, men nok snarere at få en lille seriøs mængde som kigger forbi. Hvis man f.eks. ser på bold.dks forum, så ender 99% af alle trådene med at man sviner hinandens hold til.

Til Anders.

Hvad handler din sportsportal om(hvilken sportsgren) og kan du give et eksempel på pris på den du er igang med. Den er måske langt fra færdig eller kan man se den?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:11

Hej Thelonely.

Jeg er chefredaktør på TotalBold.dk, som har eksisteret i lidt over to år. Vi startede også helt fra bunden, og har brugt mange ressourcer på at vokse os større. Der er meget konkurrence omkring, at komme først med de seneste nyheder, og derfor har vi også besluttet, at fokusere mere på det dybdegående læsestof.

Hvis du kigger under "Artikler" i vores menu, vil du kunne finde mange eksempler på artikler, som bygger på meget research og nogle aktuelle emner.

Jeg håber, at du kunne bruge mine input, og du er velkommen til at stille spørgsmål, såfremt du vil vide mere.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:13

Det er simpelt - vær innovativ.

Du siger netop, at du allerede har tanker, som adskiller dig fra konkurrenterne - udnyt det og kom så igang! :-)  Design og system kan ikke løbe op i det helt store - phpbb er et fint gratis forum og designet kan du hurtigt få lavet gratis eller til få penge. Du kan altid senere udvide med bedre design og funktionalitet, hvis det alligevel er dit indhold, som gør sitet interessant.

Jeg er tilhænger af, at du bare kommer igang med, at få lavet noget indhold. Alt efter hvor aktuelle de skal være, så få samlet en bunk artikler sammen, så du bare kan poste dem løbende.

Ellers sørg for at få uddeligeret opgaverne, så du skal tænke på færre ting og gøre det, som du nu er bedst til :-)

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)