Hej Bendtsen
Jo tak - det kunne helt sikkert bruges :)
Den egentlige status vi får er importør/distributør i Danmark / Sverige, så vi betaler for de varer vi bestiller, og forsøger så at sælge dem videre igennem forhandlere. Jeg tror også at forhandlerne skal lokkes med en billig demomodel, men jeg har flere ideer til hvordan det kan gøres. Spørgsmålet er bare dels hvad der er mest effektivt, og dels hvad der er mest rentabelt. Her er et par ideer:
1) Vi sender en cykel ud til potentielle forhandlere som har den stående gratis hvorefter de bliver solgt på kommision. Fordel: Intet at miste for forhandleren. Ulempe - det kommer hurtigt til at blive en dyr fornøjelse for os hvis vi sender til mange forhandlere, og de så ikke gider gøre noget særligt for at få cyklen solgt.
2) Vi tilbyder 1 cykel til indkøbspris så forhandleren kommer igang med minimal investering.
3) VI laver en form for startspakke. Jeg ser 2 modeller: a) Vi tilbyder 1 demo-cykel til indkøbspris ved samtidig bestilling af fx 2 cykler til vidersalg. b) Vi tilbyder en startspakke med brochurer, reklamebanner (fx en roll-up) og demo-cykel til 1/2 pris - evt. forpligtet af en minimumsbestilling på 3-5cykler til vidersalg.
4) Ingen rabat på demo-model, men til gengæld får de fuld returret såfremt de efter fx. 3 mdr. ombestemmer sig, og alligevel ikke vil sælge cyklen.
5) Andre gode ideer? Jeg er meget lydhør :)
Hilsen Morten