Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg igennem detailforretninger - hvordan gør du?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vores produkter skal ud og sælges igennem div. detailforretninger. Men hvad er den bedste fremgangsmåde?

Jeg ved at mange forretninger jævnligt bliver besøgt uopfordret af sælgere af alt-mellem-himmel-og-jord, men er det nu også den bedste måde at skabe et forhandler-netværk?
Eller er det den "traditionelle" vej med aftale af præsentationsmøde, efterfulgt af salgs/forhandlermøde der er mest effektivt?

Man kan selvfølgelig bruge flere forskellige fremgangsmåder, som sikkert alle vil virke i en eller anden grad. Det handler bare om at bruge ressourcerne mest effektivt. Så jeg hører meget gerne om jeres erfaringer :=)

Hilsen Morten

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:58

Hej Morten

Hvilke varer og hvilken type butikker er i jeres søgelys?

Bendtsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:03

Hej Bendtsen

Ja det er selvfølgelig ikke helt uvæsentligt Smile

I første omgang drejer det sig om el-løbehjul, og senere andre motoriseret produkter / legetøj.

Løbehjulene skal vi have ud hos div. camping / bådforhandlere og senere hen outdoorbutikker, og når vi får vores elektriske skateboards og snowboards med hjul/motor hjem, så skal vi også forsøge os med div. street wear butikker, da det er her målgruppen ofte findes.

Hilsen Morten

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 15:38

Hej Morten

Ja her troede jeg lige jeg kunne komme med en masse guldkorn, men det er ikke lige det jeg pejer og beskæftige mig med - jeg har mere kontakt til større kæder og hvordan man forholder sig i henhold til det. Der er nok ikke meget andet end at se og komme ud på landevejen, men det er jo altid en god ide og få at vide hvornår der er en beslutningstager i butikken - evt. ved et kort telefon opkald inden besøget.

Der er ikke noget mere irreterende end at stå og præsenterer en varer og så når det kommer til stykket at personen man har præsenteret det for synes at produktet er helt vildt fedt, men har ikke mandat til at sige ja eller nej.

Held og lykke

Bendtsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:15

Hej Bendtsen

Jamen det skal du da også være så evigt velkommen til at forklare lidt om. Vi har da kig på et par produkter, der passene kunne/skulle distribueres igennem større kæder. Men det handler jo om at begræse sig lidt, og ikke tage mere ind end der er ressourser til :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 16:35

Nu har jeg oplevet massevis af gange, at sælgere kommer valsende og tror man står til rådighed for at se på deres produkt, når man oftes har travlt med andre ting..

På et tidspunkt finder man udaf at alle dem der kommer i en blazer/jakkesæt og en taske/kuffert kan man ligesågodt spørge om hvad de vil sælge..

Derfor er det vigtigt at ringe først, detail handlen generelt er træt af dør til dør sælgere.
Jeg havde en forvirret sælger forleden, der ville sælge mig noget piskeris lign. hovedmassage instrument og havde han nu ringet først, havde han ikke spildt både min og hans tid.

Men du skal have fat i Legekæden, streetwear butikker, outdoor, evt. army butikker.
Jeg har f.eks det her løbehjul i sortimentet, selvom jeg gør mest i armyting:
http://www.gunzone.dk/product_info.php?products_id=5945

Lykke til med salget..

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:26

Hej

Jeg hiver lige denne tråd frem igen, da jeg har et nyt tillægsspørgsmål jeg håber i kan hjælp med.

Vi er nu ved at være så langt med et nyt produkt at salget skal til at planlægges. Vi har fået agenturet på verdens letteste elektriske cykel. Den vejer kun 9,5 kg og kan foldes sammen, så den fylder næsten ingenting.

Den skal vi bl.a. have ud til bådforhandlere, outdoorbutikker oma.
Al tidligere erfaring viser at folk jo gerne vil prøve før de køber, og det er jo forståeligt nok. Dvs. optimalt set, så har hver forhandler en demo-model som folk kan prøve. Men hvem skal betale for denne demo-model? Er det forhandlerens eget ansvar/opgave om de vil købe en ekstra model til demo-formål eller er det normalt at forhandlere får tilbudt en demo til en helt speciel pris, eller....??

Håber på lidt konstruktiv indput :)

Hilsen Morten 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:36

Hej Morten

Jeg vil sige du skal lave en god pris til forhandleren som demo model. - F.eks. kunne man sige at i solgte den til forhandleren for halv pris af normal prisen. Så får i sikkert et mindre tab alt efter jeres avancer, men det er jo i jeres interesse at varen bliver vist i butikken, samtidig kan man jo gå ind og sige at den pris som forhandleren reelt skal betale bliver krediteret når han har solgt de første 5 cykler (ved ikke hvor mange hver butik kan sælge) - på denne måde kan forhandleren reelt få demo cyklen gratis selvom han skal betale lidt her og nu, hvis han ellers gider sælge den, men hvis han ikke gider sælge den så er det nok underordnet hvilken pris en demo model har, også om han så får den smidt i nakken.

Nu når det er sagt, du skriver det er et agentur - skal i have lager, eller hvordan fungerer dette - bliver i afregnet kommision eller køber og sælger I i eget navn som en slags distributør? Vi har også et agentur, men her bliver vi afregnet på kommisions basis af den omsætning vi generere - men vi fik fra start af skrevet ind i kontrakten at vores leverandør til en hver tid skulle stille vareprøver til rådighed på deres regning mod at vi betaler fragten fra leverandør via os til vores kunde. Synes det er en super aftale vi har her, men ved ikke om det kan laves på din type produkter, men måske en mulighed.

Håber noget af det kunne bruges.

Bendtsen 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:54

Hej Bendtsen

Jo tak - det kunne helt sikkert bruges :)

Den egentlige status vi får er importør/distributør i Danmark / Sverige, så vi betaler for de varer vi bestiller, og forsøger så at sælge dem videre igennem forhandlere. Jeg tror også at forhandlerne skal lokkes med en billig demomodel, men jeg har flere ideer til hvordan det kan gøres. Spørgsmålet er bare dels hvad der er mest effektivt, og dels hvad der er mest rentabelt. Her er et par ideer:

1) Vi sender en cykel ud til potentielle forhandlere som har den stående gratis hvorefter de bliver solgt på kommision. Fordel: Intet at miste for forhandleren. Ulempe - det kommer hurtigt til at blive en dyr fornøjelse for os hvis vi sender til mange forhandlere, og de så ikke gider gøre noget særligt for at få cyklen solgt.

2) Vi tilbyder 1 cykel til indkøbspris så forhandleren kommer igang med minimal investering.

3) VI laver en form for startspakke. Jeg ser 2 modeller: a) Vi tilbyder 1 demo-cykel til indkøbspris ved samtidig bestilling af fx 2 cykler til vidersalg. b) Vi tilbyder en startspakke med brochurer, reklamebanner (fx en roll-up) og demo-cykel til 1/2 pris - evt. forpligtet af en minimumsbestilling på 3-5cykler til vidersalg.

4) Ingen rabat på demo-model, men til gengæld får de fuld returret såfremt de efter fx. 3 mdr. ombestemmer sig, og alligevel ikke vil sælge cyklen.

5) Andre gode ideer? Jeg er meget lydhør :)

Hilsen Morten

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 15:39

Hej Morten

Bare lige kort, BRUG ENDELIG IKKE PUNKT 1

Bendtsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)