Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

storvildts jagt på en.................................... investor

Side 2 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

GeekedHejsa klovn (det er dit navn som jeg ser det)

jeg ved jeg har spurgt men jeg vil gerne have det udybet lidt

Klovn:
Hovedregelen - ja  men Statsamtet kan dispensere hvis der søges...

lad os sige at statsamtet dispensere vil det så side at jeg vil kunne lave et trademark/firma?

vis de nu dispensere kan jeg så tage et lån/investering?

hilsen jesper

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:40

Ikke for at være lyseslukker, men jeg tvivler på at du finder nogen der vil skyde penge i din ide.

Din alder er ganske enkelt for skræmmende for investorer af den kaliber det lyder til at du søger.

Tag eventuelt fat i dit lokale Væksthus (startvaekst.dk) og se om de har nogle personer der kan hjælpe dig.

Det at du ikke er myndig betyder blandt andet at du ikke kan skrive under på noget som helst der har omkring pengesager i dit projekt at gøre, og du kan næppe låne penge til det selv, hvorfor du så kommer 100% i lommen på dine investorer, der jo nok vil have en stor bid af kagen hvis de skal bære hele risikoen ved projektet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 11:54

hej Anders.

jeg tror personligt, at investore ikke kun kiger på manden men også ide´n. Også har jeg en iq på 124 jeg har fået det tetstet af en psukolog, (sammen med en asperger undersøgelse (tetstet positivCool) men alt i alt gør det bare at min viden er et lille spectrum men inde i spectrumet er jeg overtrufen.)

jeg mangler bare penge til at kåbe nogen elektroniske komponenter.

ifølge "central news network" alias "CNN" i 2016 hjemme robotor vil være en multi miliærd dollar industry så markedet er der.

hilsen jesperGeeked

ps. jg har enu en fjer i hatten det kinesiske firma DYB (auto selskab) et intreseret i en anden opfindelse jeg har lavet. men efter som jeg er liberal og en hippie så vil jeg ikke straffe moder jord for min egen grådighed. det er en ting der gø elektiske biller 40 til 60 % mere efektive

så en firma stamtavle har jeg da   :)

retelse så undskylder jeg for stave fejlende:)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:05

jesper ????:

og flemming, jeg er vidende om at man kan bruge forældrende som "værge". men skal jeg øgså det vis det er en investering?/ikke et banklån

Hej Jesper,

Jeg tror faktisk, at du stadig skal være myndig, hvis du stifter et selskab og på den måde ejer dit projekt. Men det kan man omgå, hvis du får dine forældre til at stifte selskabet, og derefter overdrager anparterne til dig. Det kræver dog lige, at anpartskapitalen er på plads først.

Du kan i forbindelse med, at din investor skyder penge ind i projektet stifte selskabet og få aktier/anparter - samtidig med at der skrives en aktionær/anpartshaver-overenskomst.

Unge under 18 må nemlig godt eje aktier/anparter, men kan ikke stå som direktør i et selskab.

Du skal have fat i en advokat/revisor for at få dette afklaret fuldstændig - også omkring beskatning af aktierne, hvis du får dem til 0 kr mod at du skyder din ide ind i projektet.

God vind

Flemming

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 12:21

Hejsa flemming.

jeg hart været i kontakt med en advokat han har sagt at jeg sagtens kan registrer patent på min ide, og så på den måde kommer jeg til at eje ideén.

jeg vil ige advare at det en lang ord sætning

altså jeg vidste godt at jeg kan købe aktier men jeg vidste ikke at jeg kunne oprette aktier. for mine fætre der henholdsvis er revisor og en der arbejder i en bank. har snakket en masse om virksomheder der registrer sig i aktie børsen. også har min far som der havde en låne virksomhed sagt at det koster KASSEN ud af ***** (jeg bibede det ud). så koster det at register anparter/aktier. og vis du gerne vil beskrive det lidt dybere så skriv enten en privat besked eller skriv det her (det må du selv om).

hilsen jesperGeeked   

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:28

Det er ikke for at virke som en idé-dræber, men du skal regne med at du bliver en lille brik i et stort spil. Du vil sikkert ikke få en særlig stor rolle i dit eget projekt. Folk med penge (og du skal bruge mange), lader ikke en 15-årig styre biksen. Det kan du være 100% sikker på. Endvidere vil de have en meget meget stor del af kagen, og så er der ikke meget tilbage til dig selv......bare så du justerer dine forventninger til noget realistisk.

Skal du have investorkapital, så er det nødvendigt med en forretningsplan in kl. budgetter.

Ellers søg på Google med "seed", "sprinboard", "venture" m.m., så kommer der en del frem.

Held og lykke med projektet.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:40

Jeg vil anbefale dig at tage dine tekster igennem words stavekontrol.

Det er svært at tage noget seriøst, med så mange fejl. Jeg ved det er et forum og jeg er skam selv langt fra perfekt. Men derfor skylder du dig selv og din idé at vise den pænere frem.

Kan desværre ikke selv hjælpe dig. Men held og lykke med det!

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 12:48

business hvad vil du sigde at der er realistiks?

grunden til at der er så mange stave fejl er fordi jeg skriver for hurtigt herinde jeg har jo andre ting at tage mig til   :)

hilsen jesperGeeked

orv den var kort 

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:38

jesper ????:
Også har jeg en iq på 124

Jeg har en på 146, men uden samarbejdspartnere er det intet værd.

Find nogen du stoler på og så få gang i dit projekt. Det er bedre, at du tjener 1% af mange penge end 100% af ingen penge.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:55

Statsamtet har mulighed for at dispensere for myndidhedsreglerne i samråd med dine værger således at du eksempelvis kan lave et firma, optage lån og alt hvad en myndig ellers kan.

Henrik.

Side 2 ud af 7 (67 indlæg)