Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørebog

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal til at lave noget køre regnskab, for en resturant med udbringning.

Hvis de nu eks har 10 udbringninger pr dag skal jeg så skrive hver enkelt adr ned eller er

det nok at skrive eks X-antal kørt km pr dag.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle firmakørsler skal registreres, så har du 10 kørsler er det 10 registreringer. Husk også at notere kilometerstanden.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1652947

 

"For at et kørselsregnskab kan anses for fyldestgørende, skal det efter praksis opfylde følgende betingelser:

Kørselsregnskabet skal være ført dagligt med angivelse af

  1. kilometertællerens udvisende ved den daglige kørsels begyndelse og afslutning
  2. dato for kørslen
  3. den daglige kørsels fordeling mellem privat og erhvervsmæssig kørsel
  4. bestemmelsessteder for den erhvervsmæssige kørsel og lignende notater, der kan dokumentere eller sandsynliggøre regnskabets rigtighed

For så vidt angår fordelingen mellem privat og erhvervsmæssig kørsel bemærkes, at hvis bilen alene er anvendt erhvervsmæssigt, vil der naturligvis ikke fremgå privat kørsel af kørselsregnskabet."

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske det var værd at investere i en autolog, og nej jeg får ikke provision fra dem, selvom de fik lov at citere mig sidste år i forbindelse med deres markedsføring. Jeg fik et julekort Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har skam allerede fået sådan en autolog, problemet er bare at det er 3mdr siden de startet. Og det

er jo næsten umuligt at finde alle de adr igen.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så må du klare dig så godt du kan.

 

'Fyldestgørende kørselsregnskab' er ikke et lovkrav. Lovkrav er blot at du kan dokumentere/sandsynliggøre det. Det vidunderlige ved 'Fyldestgørende kørselsregnskab' er at der derefter er 'omvendt bevisbyrde' - Har du 'Fyldestgørende kørselsregnskab'  er det Skat der skal komme med gode argumenter for at den skal tilsidesættes - ikke dig til at den skal fastholdes.

 

Men uden 'Fyldestgørende kørselsregnskab'  går det altså osse - det kan dog muligvis blive besværligere senere. Muligvis bliver regnskabet slet ikke set af Skat.

 

 

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale dig at bruge Roadmanager fra www.henckel.biz, den er absolut idiot sikker, er koblet til bilens spedometer, registrerer start dato & tid, start Km, del km, stop dato & tid, samt bestemmelses sted, og så kan du iøvrigt programmere den til næsten hvad du ønsker, er absolut prisbillig, kan udprinte direkte til printer, og kan overføre til pc.

Har registreringer af firma km i mange nivuer, privat km, til job, fra job, beregner automatisk kørselsgodtgørelse i km og kr...

Jeg har selv 2 af dem og det er den bedste investering jeg nogensinde har lavet, når jeg starter bilen beder den om hvad kørselstype det er, feks job, ergo jeg taster job - 2 tryk, så kører jeg ud til kunden og stopper bilen, Roadmanageren bipper og jeg taster bestemmelstedet ind, når jeg kører igen taster jeg job eller privat osv.

Det vil sige at jeg laver indtastningen i bilen, in real time, ikke noget med en smart GPS dims som jeg efterfølgende skal indtaste steder og årsag ind i, som du alligevel ikke kan huske efter en uge.

Ring til firmaet, tal med John Henckel, Christian Henckel, de kan give dig alle de oplysninger du har brug for, de er meget hjælpsomme, giver en super support både før købet og efter.

Mvh.

Niels

Ps. Jeg får ikke provision af salget, men jeg er super tilfreds med produktet

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)