Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tip: Dygtige udviklere i Kiev i Ukraine

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg bor i Kiev i Ukraine og kender en del folk hernede indenfor softwarebranchen. Jeg har hørt i snart en måned nu fra alle jeg har snakket med at det vælter med dygtige arbejdsløse udviklere hernede. Sidst jeg kiggede i avisen i søndags var der 2 (!) jobopslag for udviklere, og det er i en by med 4-5 mio. indbyggere og et land med 46 mio.

Mange af de store amerikanske outsourcingfirmaer har fyret mere eller mindre alle deres ansatte, og det er rigtig ærgeligt for dem der har mistet deres job. Det er både projektledere, udviklere, systemarkitekter osv. som indtil for et par uger eller måneder siden leverede et fint stykke arbejde, men er blevet opsagt pga nedskæringer. Samtidig starter ukrainerne ikke tilsvarende virksomheder op selv. Jeg ved ikke om det er noget økonomisk eller noget psykologisk, men det sker i hvert fald ikke. Så nu sidder de med hænderne i skødet og venter på nye jobs.  

Danmark er ikke ligeså hårdt ramt af krisen som Ukraine, og derfor er det en rigtig god mulighed for at profitere af krisen og finde dygtige og billige folk. Ukrainere er nemme at samarbejde med, der er ikke de store kulturforskelle fra Danmark, de taler engelsk, der er mange danske samarbejdspartnere i byen og så har de ikke mindst en meget bedre arbejdskultur end os dovne vesterlændinge :)

Dette er ikke et konkret tilbud, jeg har ingen udviklere på lager, men hvis du sidder med et seriøst projekt vil jeg gerne hjælpe med at formidle kontakt til nogen der har. Eller også kan du søge på google og finde outsourcingfirmaer selv. Jeg tror man skal passe på med at finde folk direkte på fx elance, og man skal nok heller ikke gå efter de udviklere der vil arbejde til $3 i timen. Det bliver for useriøst. Hvis man selv er professionel og hyrer professionelle folk, så er udbyttet rigtig stort.

mvh Jacob 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:22

Ved du hvad en månedsløn for en senior udvikler (min. 5 års erfaring) ligger på i Ukraine (har fået en del tilbud fra virksomheder her i DK, men de ligger jo gerne en lille fortjeneste oven i :))?

Her snakker vi IKKE timeløn, men som fastansat på månedsbasis.

Typisk snakker vi teknologier som .NET, Java, men også gerne Ruby on Rails.

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 16:24

Tell me about it - jeg fik så sent om i sidste måned lavet et fedt lille program for 500 kr! han var seriøs og dygtig, vil begynde at bruge ham noget mere tror jeg - og så til en ordenlig løn :-)

Dbh simon.

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 16:34

Hej Rasmus

Listen er godt nok lidt forældet nu, så ved ikke hvor præcis den er mere - men giver da en grund idé om lønniveauet i Ukraine.

http://www.computerworld.dk/art/40435

Mvh,
Johnny

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:45

Hej Jacob,

Jeg vil gerne i kontakt med dig angående muligheder i Ukraine. Har du mulighed for at sende mig en PB med din mail-adresse eller skrive til mig på flemming @ tejohn.eu ?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 16. Jan 09
Skrevet kl. 22:51

sane:

Ved du hvad en månedsløn for en senior udvikler (min. 5 års erfaring) ligger på i Ukraine (har fået en del tilbud fra virksomheder her i DK, men de ligger jo gerne en lille fortjeneste oven i :))?

Her snakker vi IKKE timeløn, men som fastansat på månedsbasis.

Typisk snakker vi teknologier som .NET, Java, men også gerne Ruby on Rails.

Jeg snakkede med to senior udviklere sidste efterår før der var snak om krise, og de fik $2200 pr måned.  Og med kursfald og krise siden da kan man vel trække 20-30% fra det beløb nu. Jeg ved der er masser af .NET og Java folk hernede. Ruby har jeg aldrig selv arbejdet med, så det har jeg ikke lige holdt øje med. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Skrevet kl. 22:52

Flemming1970:

Hej Jacob,

Jeg vil gerne i kontakt med dig angående muligheder i Ukraine. Har du mulighed for at sende mig en PB med din mail-adresse eller skrive til mig på flemming @ tejohn.eu ?

Med venlig hilsen

Flemming

Jo, jeg sender dig lige en mail!

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 23:56

Hej Jacob,

Du må også gerne lige smide en mail til info(a)mixmeister.dk

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:16

Hej Jacob

Jeg kan ikke finde dine kontaktoplysninger. Har du en email, jeg kan kontakte dig på?

Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:44

Hej Jakob

Du må også gerne kontakte mig på info(a)smstech.dk

Jeg er også interesseret i at høre om mulighederne med Ukrainske udvikler ressourcer.

Mvh. Jeppe

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)