Hej Tim
Tillykke med jobbet.
Det er spændende med Zentropa Games, og jeg er glad for at se en kompetent mand som Morten bag rattet.
Når man kigger på jeres udgivelser, ser det ud til at de fleste af jeres IP'er henvender sig til et ældre publikum. Ligeledes kunne jeg forestille mig at jeres målgruppe er begrænset til Skandinavien?
Nu kan jeg se at i kaster jer over Prop og Berta til DS, som jeres første titel, øjensynligvis også jeres stærkeste IP. Hvis i senere udvikle et spil til gamere i aldersgruppen 25-40, så vil i få svært ved at placerer begge spil på samme site uden at skabe forvirring.
Bla. derfor vil jeg ligesom Karsten foreslå at i laver et B2B site, og efterfølgende selvstændige sites for de spil i producerer.
Ideen med at indrage brugere igennem jeres site lyder som en god ide i teorien, men i praksis vil i opdage at kun et fåtal af forbrugere ønsker at involverer sig. I vil derfor sidde med en statistik der er ubrugelig til markedsanalyse. Giv istedet forburgerne muligheder om at stemme om prædefinerede emner/karaktere osv. i on-going produktioner.
Det vigtigste spørgsmål af dem alle: Hvad er formålet med Zentropa Games? Er i en selvstændig virkesomhed der skal tjene penge, eller en markedsføringsvirksomhed som skal bidrage til filmproduktionerne ved at leverer online flash spil, eller dvd content som små pc spil?
Skal i tjene penge, har i så allerede kontakt til publishers som PanVision, GameFactory osv.? Hvis ikke, er en B2B side hvor i præsenterer jeres IP'er, platforme og partner forhold et godt redskab.
Måske kan du prøve at konkretiserer den opgave du har fået af ledelsen. De har sikkert sagt noget med: Kan du ikke lave noget fedt, noget fornyelse uden at være konkret omkring hvad de vil med siden, hvilket er punkt 1. Så vil det være nemmere for os andre at puffe dig i den rigtige retning.
Leder i efter partnere eller konsulenter vil jeg da også gerne reklamerer for mig selv, selvom jeg har haft muligheden for at hilse på Morten.
Jeg har 10års erfaring med spiludvikling og har beskæftiget mig med stort set alle platforme der findes. I dag har jeg mit eget udviklingsfirma www.javira.com som primært gør brug af outsourcing til Kina, Indien og USA og arbejder udelukkende med Flash, PC, iPhone og Mobil.
Jeg kan være behjælpelig med komplet eller delvis udvikling. Konsulent på forretningsmodel, platforme og design. Pitche IP'er til større publishers.
Mvh. Tue Damkær
www.javira.com