Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt café-lokale = Humantinær hjælp

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp os til at hjælpe andre!

I den succesfulde non-profit virksomhed 'Cafe Retro' ønsker vi at åbne endnu et hyggeligt sted i København, hvor gæster kan nyde deres mad og drikke og vide at alt overskud videresendes til humanitære projekter.

Hvad søger vi? 

Placering:    Vi søger et lokale i København (centrum eller brokvarterene).

Pris:            Maks 25.000 kr pr måned (helst mindre)

Størrelse:     Min. 150m2

Hvem hjælper vi?

Enhver krone som spares på huslejen gør gavn for de projekter som vi støtter. Vi er i konstant kontakt med projekterne hvilket er med til at sikre retmæssig brug af midlerne. Desuden har vi flere gange haft frivillige, som for egen regning har besøgt stederne. Her er to eksempler på projekter som Cafe Retro støtter:

Det indiske pigehjem Kherwara er nogle af de, som nyder godt af Retros overskud.

Ligeledes støtter Cafe Retro det indiske rehabiliteringscenter Sewa Ashram

Se: www.sewa-ashram.org

Frivillig arbejdskraft sikrer fantastisk atmosfære og flot økonomisk overskud

Den nuværende Cafe Retro har kun tre deltidsansatte, men mere end 100 frivillige, som varetager opgaver i forbindelse med eksempelvis daglig drift, PR, økonomi, reparationer osv. Det frivillige arbejde sikrer dels, at der spares mange penge på lønomkostninger, og samtidig medvirker det til den unikke ånd som findes på caféen.

Gamle møbler og 'mormor-tapet' medvirker til den hyggelige stemning på cafeen.                  

En flok af Cafe Retros mere end 100 frivillige

Hjemmeside

Besøg www.cafe-retro.dk for meget mere info

Artikler og Anmeldelser

Link:   Cafe Retro som projekteksempel i videncenteret Sirius

Link:   Artikel om Cafe Retro på  AOK

Link:   Brugeranmeldelser på MitKBH.dk

Link:   Anmeldelse i iByen.dk (Politiken)

Link:   Politikens anmeldelse af Cafe Retro (video)

Kontakt

Kan du hjælpe os med at finde lokaler til endnu en non-profit cafe i København, eller ønsker du at vide mere om den eksisterende eller kommende cafe, så kontakt Simon Frederiksen:

Tlf: 40 60 70 62

@: simon@cafe-retro.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:21

Hold da op det er en god ide, jeg var slet ikke klar over denne type cafe findes i Danmark.

Må heller kome ind og få min kaffe ved jer af og til, så jeg kan være med til at støtte den gode sag. Yes

Venligst

René Buch

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:18

Hey Simon. 

Der har stået en café ledig i Nansensgade i et par måneder, eller mere - desværre er den nok ikke helt stor nok (Mener den er omkring 110-120 m2).  I ville sikkert ellers passe godt sammen med de omkringliggende Bankeråt og Kalaset. Især hvis i hærgede interiøret i caféen lidt og kom af med det café latte-farvede 90'er look der hærgede den, frem til dens lukning for et lille halvt års tid siden. 

Jeg ved ikke meget om den - kun at den er ejet af andelsboligforeningen "Turegården" - som beboer i området, har jeg selvfølgelig blot bemærket, at den er lukket og håbet på, at der kom noget lidt mere funky't i dens sted :-) 

Kom glad.

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:53

Tak for det tip, Lone!

Jeg har skrevet en mail til bestyrelsesformanden, med en kort beskrivelse af vores projekt samt problemstilling. Forhåbentlig giver det pote :o)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)