Hjælp os til at hjælpe andre! I den succesfulde non-profit virksomhed 'Cafe Retro' ønsker vi at åbne endnu et hyggeligt sted i København, hvor gæster kan nyde deres mad og drikke og vide at alt overskud videresendes til humanitære projekter.
Hvad søger vi? Placering: Vi søger et lokale i København (centrum eller brokvarterene). Pris: Maks 25.000 kr pr måned (helst mindre) Størrelse: Min. 150m2
Hvem hjælper vi? Enhver krone som spares på huslejen gør gavn for de projekter som vi støtter. Vi er i konstant kontakt med projekterne hvilket er med til at sikre retmæssig brug af midlerne. Desuden har vi flere gange haft frivillige, som for egen regning har besøgt stederne. Her er to eksempler på projekter som Cafe Retro støtter: Det indiske pigehjem Kherwara er nogle af de, som nyder godt af Retros overskud.
Ligeledes støtter Cafe Retro det indiske rehabiliteringscenter Sewa Ashram
Frivillig arbejdskraft sikrer fantastisk atmosfære og flot økonomisk overskud Den nuværende Cafe Retro har kun tre deltidsansatte, men mere end 100 frivillige, som varetager opgaver i forbindelse med eksempelvis daglig drift, PR, økonomi, reparationer osv. Det frivillige arbejde sikrer dels, at der spares mange penge på lønomkostninger, og samtidig medvirker det til den unikke ånd som findes på caféen.
Gamle møbler og 'mormor-tapet' medvirker til den hyggelige stemning på cafeen.
En flok af Cafe Retros mere end 100 frivillige
Hjemmeside Besøg www.cafe-retro.dk for meget mere info
Artikler og Anmeldelser Link: Cafe Retro som projekteksempel i videncenteret Sirius Link: Artikel om Cafe Retro på AOK Link: Brugeranmeldelser på MitKBH.dk Link: Anmeldelse i iByen.dk (Politiken) Link: Politikens anmeldelse af Cafe Retro (video)
Kontakt Kan du hjælpe os med at finde lokaler til endnu en non-profit cafe i København, eller ønsker du at vide mere om den eksisterende eller kommende cafe, så kontakt Simon Frederiksen: Tlf: 40 60 70 62 @: simon@cafe-retro.dk |
Hold da op det er en god ide, jeg var slet ikke klar over denne type cafe findes i Danmark.
Må heller kome ind og få min kaffe ved jer af og til, så jeg kan være med til at støtte den gode sag.