Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra ikke EU

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vi er 2 der er ved og starte en virksomhed, der sælger tøj.

Vi vil gerne vide om hvordan reglerne er med import.

Vi ved godt der er kvorter o.s.v  på nogle ting men må man godt tage varer med hjem i kufferten når man rejser i ikke EU land??
hvad gør man hvis man må? med hensyn til told og skat ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32

Hej T& F

Først skal I importørregistreres hos T&S.
Dernæst skal I deklarere varerne ved indrejse i Danmark - det gøres I via Tolderne, hvor I rejser igennem.

I bør undersøge om der er told på varen.
Såfremt dette er tilfældet...skal I indkalkulere denne omkostning i varens indkøbspris.
M.h.t told bør I kontakte en speditør i Danmark, som evt. kan hjælpe Jer.

Importmoms skal også betales, men kan fratrækkes som købsmoms på momsangivelsen til T&S.

Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:04

Hej,

Jeg er nystartet virksomhed og har importere varer fra US der er blevet fortoldet af PostDanmark og sendt til mig med en "Fuldstændig ekspress" toldseddel, hvorpå der står "Told & afgifter som skal afregnes med T&S ialt: xxxx kr.

Jeg er nu i tvivl om hvordan jeg skal afregne dette beløb? Der er ikke angivet en måde jeg skal betale på, vedhæftet girokort eller lignende. Jeg kan se af flere af trådene herinde at importmoms kan fratrækkes momsregnskabet, men da vel ikke hvis jeg ikke har betalt? Altså haft penge op af lommen. Lige nu er beløbet på en måde fiktivt. Jeg er lidt forvirret. Kommer der en kvartalsimportmomsregning måske? Jeg har ikke kunnet finde svar på Told & Skat. Der står bare at man kan vælge mellem Standardfortoldning og Fuldstændig ekspres men intet om hvordan man rent faktisk betaler..

Håber at du Peter kan hjælpe med svaret

Med venlig hilsen
Ada
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50

Hej Ada!

Virksomheder, der importerer vare fra lande uden for EU skal betale moms af de importerede varer på
grundlag af den tilsendte importspecifikation fra skat(udsendes 1 gang per månede).

Importmomsen skal angives på virksomhedens almindelige momsangivelse sammen med det øvrige salg og køb.
Virksomheden har fradragsret for importmomsen efter de almindelige regler, dvs. i samme omfang som virk-
somheden har fradragsret for købsmoms.

Se endvidere momslovens § 12.

Håber, at ovennævnte besvarer dit spørgsmål.

Tilmeldt 21. Feb 06
Skrevet kl. 09:48

Hej Peter,

Tusind tak for dit hurtige svar. Et tillægsspørgsmål: du skriver at Told & Skat udesender en opgørelse 1 gang om måneden. Bliver den sendt til mig på brev eller er det et digitalt dokument,jeg skal logge mig ind et eller andet sted for at finde? Og skal jeg så betale pengene til en konto, eller er det blot et beløb der figurerer i mit momsregnskab? Altså skal jeg overføre betalingen for importmoms+told til T&S og så bagefter bare trække den udgift fra i mit momsregnskab?

Jeg sætter stor pris på at du har givet dig tid til at svare på alle de spørgsmål herinde.

Med venlig hilsen
Ada
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34

Hej Ada!

Opgørelsen bliver sendt til dig per brev. Kontoudtoget vedrører både importmoms og told.

Du skal kun betale toldbeløbet fysisk.

Importmomsen er kun et beløb, der figurerer i dit momsegnskab. 
Tilmeldt 21. Feb 06
Skrevet kl. 13:56

1000 tak, det var lige præcis det jeg var i tvivl om. Nu har jeg forstået det. Mange tak!!

venlig hilsen
Ada
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)