Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til jer med Scannet webshop ..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville lige høre hvilken str. billeder I har i jeres webshop og hvilken str. i uploader i. Endvidere kunne jeg godt tænke mig at vide hvilket program i bruger til at minimere str. på filen samt hvilke filer i uploader i ?

På forhånd mange tak!

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 20:53

Hej Kim;

Jeg bruger billeder i 400x500 pix og 72 dpi.

Jeg skalere i Photoshop

og gemmer i GIF-format.

mvh Annette

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:56

Hej

Jeg bruger blot windows eget photo manager, der er en knap til at reducerer størrelsen på billedet alt efter om det skal bruges til web eller andet. Billederne gemmer jeg som jpg.

Bendtsen

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 20:56

Laver alle billeder 337x441 pixels medPaint Shop Pro og uploader dem som .JPG

Venlig hilsen Lone

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 21:00

Her er Easythumbnails et program som er ganske gratis og kanon til at formindske billede filer med.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:21

AnnetteD:

Hej Kim;

Jeg bruger billeder i 400x500 pix og 72 dpi.

Jeg skalere i Photoshop

og gemmer i GIF-format.

mvh Annette

Hej Annette

Hvorfor gemmer du i GIF? GIF kan kun gengive 256 farver og fylder markant mere end JPG. Faktisk er GIF kun egnet til grafik. Prøv det - og se forskellen :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 21:26

Hej Annette

Hvorfor gemmer du i GIF? GIF kan kun gengive 256 farver og fylder markant mere end JPG. Faktisk er GIF kun egnet til grafik. Prøv det - og se forskellen :-)

Hej Thomas,

Ja det ved jeg faktisk ikke. når jeg gemmer i photoshop til webbrug, konventeres det automatisk til GIF fra JPG.

Men det er ikke korrekt at GIF fylder mere end JPG, samme billede i JPG fylder 3 gange så meget.

Mvh Annette

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:09

Grunden til at dit JPEG billede fylder mere, er at GIF billedet har smidt en masse farver væk. Man bruger tradionelt altid JPEG eller PNG-24 til fotos. Mens gif bruges til tegnede billeder, med få farver og ensfarvede flade, her er giffer nemlig både flottere og fylder mindre.

Du kan evt. justerer kvaliteten af JPEG billeder, hvis de er blevet for store.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:18

AnnetteD:

Ja det ved jeg faktisk ikke. når jeg gemmer i photoshop til webbrug, konventeres det automatisk til GIF fra JPG.

Når du gemmer som web, er der en lille dropdown ude til højre, hvor der så pr. default står "GIF". Der kan du vælge jpg i stedet for - og der er ydermere en slider, der bestemmer kvaliteten af din fil fra 0-100 som jpg.  Hvis den pr. default står til 100, når du tester kan jeg godt forstå at den muligvis fylder lidt mere end en GIF, men leg med slideren, så kan du se hvor lidt du kan få din fil til at fylde og samtidigt være pæn. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)