Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udviklingsarbejde - hvordan sikrer jeg mig selv

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal hjælpe en virksomhed med at udvikle et af deres produkter - et stykke software. Men hvordan sikrer jeg mig at virksomheden ikke går andetsteds hen når udviklingsarbejdet er færdigt?

Softwaren kan jeg efterfølgende bruge i min undervisning, men den skulle ligeledes også gerne sælge mig efterfølgende.

Jeg er ikke interesseret i at blive aflønnet under udviklingsfasen, men vil meget hellere have del i det færdige produkt.

Skal jeg indgå en aftale om en sats hver gang det færdige produkt bliver solgt eller en klausul om at de ikke må anvende andre end mig eller noget helt tredje?

Hvad har I af erfaringer?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal vel "bare" kontraktsligt tilskrive dig de rettigheder du gerne vil have. Det vil de så ikke være med og i ender på en kompromis.

Vores ejerrettigheds paragraf hedder noget i stil med:

"Kunden har de fulde rettigheder til koden, dog må den ikke videreformidles til 3. part uden skriftlig accept fra TakeTwo ApS.

TakeTwo ApS forbeholder sig retten til at benytte den udviklede kode kommercielt."

Sådan frit fra  hukommelsen :)

Min erfaring er at det sjældent er særligt besværligt at finde ejerrettighedsforhold som er acceptable for begge part.
Nu kender jeg selvfølgelig ikke din situation, men du kan vel bare skrive hvad du har lyst til og hvis de går med til det så er det jo sådan det er og hvis ikke så har i ihvertfald et grundlag at forhandle ud fra.

Mvh Peder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)