Er det generelt, at bankerne giver afslag eller blot medierne, der dramatiserer forholdet? Hvad er jeres erfaringer? |
Finando.dk:Er det generelt, at bankerne giver afslag eller blot medierne, der dramatiserer forholdet? Hvad er jeres erfaringer?
Hejsa.
Det er slet ikke mit indtryk at bankerne har været udlånsvillige i forhold til virksomheder i det hele taget, heller ikke før "krisen".
De private har dog haft rige muligheder:
Danske Bank har i 2006 lånt min kæreste penge til et hus så hun nu har en total gæld på 3.000.000kr - uden at blinke - og hun er social-og sundhedsassistent og de tjener ca. 20-25.000kr om måneden. Det ville de nok ikke gøre den dag i dag. Jeg har forøvrigt forsøgt at skifte bank, men jeg får at vide at vi skal have en husstandsindkomst på ca. 70-80.000kr om måneden for at de vil røre ved vores lån. D.v.s. det hun er belånt for vurderer de i dag at hun skal tjene 70-80.000kr om måneden for at have råd til.
Det er satme også tåbeligt at låne 3mio ud til en kvinde med en årlig indtægt på under 300.000kr - hvordan skulle det nogensinde kunne gå? Men bankerne har været virkelig kåde - og medarbejderne har nok været provisionslønnede. Det var sgu ikke den bedste vejledning - og deres erhvervsafdeling kan kun sige "NEJ !!!".
Vi er altså låst fast i Danske Bank på deres nåde og barmhjertighed for der er ikke nogen andre der vil overtage lånene.
Jeg har ikke fulgt så meget med i medierne, men det er da kun en logisk følge af alt det pis de har lavet de sidste mange år, at de så bliver lidt mere forsigtige.
VH Jørgen Olsen