Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver jeres bank afslag?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det generelt, at bankerne giver afslag eller blot medierne, der dramatiserer forholdet? Hvad er jeres erfaringer?

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 01:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finando.dk:

Er det generelt, at bankerne giver afslag eller blot medierne, der dramatiserer forholdet? Hvad er jeres erfaringer?

Hejsa.

Det er slet ikke mit indtryk at bankerne har været udlånsvillige i forhold til virksomheder i det hele taget, heller ikke før "krisen".

De private har dog haft rige muligheder:

Danske Bank har i 2006 lånt min kæreste penge til et hus så hun nu har en total gæld på 3.000.000kr - uden at blinke - og hun er social-og sundhedsassistent og de tjener ca. 20-25.000kr om måneden. Det ville de nok ikke gøre den dag i dag. Jeg har forøvrigt forsøgt at skifte bank, men jeg får at vide at vi skal have en husstandsindkomst på ca. 70-80.000kr om måneden for at de vil røre ved vores lån. D.v.s. det hun er belånt for vurderer de i dag at hun skal tjene 70-80.000kr om måneden for at have råd til.

Det er satme også tåbeligt at låne 3mio ud til en kvinde med en årlig indtægt på under 300.000kr - hvordan skulle det nogensinde kunne gå? Men bankerne har været virkelig kåde - og medarbejderne har nok været provisionslønnede. Det var sgu ikke den bedste vejledning - og deres erhvervsafdeling kan kun sige "NEJ !!!".

Vi er altså låst fast i Danske Bank på deres nåde og barmhjertighed for der er ikke nogen andre der vil overtage lånene.

Jeg har ikke fulgt så meget med i medierne, men det er da kun en logisk følge af alt det pis de har lavet de sidste mange år, at de så bliver lidt mere forsigtige.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:20

Hej

Jeg vil næsten sige det samme.

For det som jeg oplever, er at bankerne differentier kraftigt i deres kunder. Og bare det at jeg skulle skaffe lidt kapital, tog mig en time. Hvor jeg først fik nej, og det var på opkanten af opsvinget. Og det var nu ikke en herregård der skulle skaffes.

Men vil så også sige at mange privat kunder, har haft gyldne stunder, og det er så også det som får krisen til at eskalere, for de er overbelånt, og har ikke muligheden for at skaffe kapital til deres videre forbrug. Hvor alle mennesker skulle have villa, fladskærme og bærebare samt designer møbler.

Jeg tror også krisen nu her kommer til at koste rigtig meget de næste par år. Og at vi kun lige er begyndt at se resultaterne. Og det bliver os som forbruger af bankerne som kommer til at betale gildet, for at der er nogle som ikke kunne styre deres økonomi, både privat, men så sandelig også firma.

Men nu skal jeg ikke ud og låne pt. og har heller ikke i sinde at låne penge forløbig, så dette er kun et gæt fra min side. Men håber da at bankerne er blevet lidt mere  tilbageholden. Ellers bliver det dyrt for os forbruger.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)