Hva lægger Co regs på i pris? 1 kr? stk eller hvordan |
Får man adresserne i hånden? eller sørger du for at sende mails uden at man få kendskab til adresserne?
Får man adresserne i hånden? eller sørger du for at sende mails uden at man få kendskab til adresserne?
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hej Simon, Jeg håber at du styr på din jura :-).. Persondatalovens §7, stk. 2: Stk. 2. En virksomhed må ikke videregive oplysninger om en forbruger til en anden virksomhed til brug ved markedsføring eller anvende oplysningerne på vegne af en anden virksomhed i dette øjemed, medmindre forbrugeren har givet sit udtrykkelige samtykke hertil. Et samtykke skal indhentes i overensstemmelse med reglerne i markedsføringslovens § 6. Markedsføringsloven §6 - læs mere her: http://www.ivaekst.dk/vaekst/2/3/0/7/markedsfoeringsloven-sect-6-uanmodet-henvendelse-til-bestemte-aftagere Umiddelbart vil jeg kalde denne frie handel med mailadresser, til partnere, som umuligt kunne have stået i betingelserne, da forbrugeren registrerede sig, for være en overtrædelse af Persondataloven og MFL. Med venlig hilsen Christian |
Planday - Nem og mobil vagtplanlægning
Hej, Jeg synes du er meget hård, istedet for at spørge går du straks til angreb. De bliver samlet op helt lovligt, som du også ville vide hvis du gad at sætte dig ind i debatten. Brugeren deltager i en konkurrence og bliver spurgt om de vil blive tilmeldt nyhedsbrevet. |
Hej Simon :-), Det var absout ikke et angreb - jeg ville faktisk hjælpe dig til at undgå, at komme i problemer med Datatilsynet. Og jeg har sat mig ind i debatten. Du skriver det som om at mailadresserne allerede er indsamlet - er det rigtigt? Med venlig hilsen Christian |
Hej Christian, Som tidligere nævnt bliver der oprettet en konkurrence til formål for at samle email adresserne ind, det er altså ikke nogen der er indsamlet nu. Men forsat god påske Christian, håber ikke vi blev uvenner Mvh. Simon
|
Okey - ja, så lyder det jo umiddelbart fint. Det ville bare være så ærgeligt at få en bøde på 100 kr. per mailadresse, fordi juraen måske ikke var helt på plads :-)... God påske den anden vej :) |
Så det jo godt at alt er på plads :=) |