Vi har tilsynelandende måske fejlagtig overtrådt Markedsføringsloven i forbindelse med at vi i nogle emails har foretaget sammenligning af vores priser med konkurrentens priser. Sammenligningen er objektiv, men kan evt virke ufuldstændig da begge produkter er ret komplekse. Det er kommet til konkurrentens kendskab, som nu kræver følgende: A) At vi skal udsende en beklagelse email til at de pågældende virksomheder (hvor nogle af dem er konkurrentens eksisterende kunder). B) Vi skal afholde os fra at kontakte nogen af konkurrentens kunder i fremtiden. I princippet hvis det viser sig vi har lavet en fodfejl – så er det okay med A). Med hensyn til B) så synes jeg den er helt urimelig og ikke i tråd med fri konkurrence. Konkurrenten vil køre en sag, hvis ikke både A) og B) opfyldes. Nogen gode forslag til hvad vi skal gøre? |
Hvordan er henvendelsen kommet til jer?
- Direkte fra jeres konkurrent, eller fra dennes advokat?
Hvis det er fra konkurrenten selv der blot har forfattet et brev, ville jeg ikke være så "bange" for det som hvis det kom fra deres advokat, hvor jeg i så fald ville tage fat i min egen advokat og få vedkommende til at komme med sin vurdering af tingene.