Hvad med ens evner som leder / mester , vil Koludabyg eller andre anbefale noget suplerende her. Dansk industri har f.eks grundkursus i ledelse, er det at skyde over målet? Jeg har haft folk under mig før en del år tilbage, men i et helt andet fag. Nu har jeg både grå stænk og mere rygrad, mon ikke det går. Det er " kun " en 50 % ledelse, jeg skal opretholde, godt man er vant til at notere alt vedrørende timer o.s.v. i forhold til efterfølgende udregning.
Altså jeg har personligt faktisk haft folk under mig inden jeg startede i lærer, gik på produktionskole som tømrer inden jeg startede i lærer som tømrer, og der havde jeg allerede selv mine egen pladser og projekter, så gav mig en godt overblik i hvordan man effektivt kunne kører en byggeplads, gjorde faktisk at jeg selv allerede efter ½ år i lærer, fik lov til at håntere egne projekter på byggepladserne.... er i dag glad for at min mester havde den tillid til mig.
Men de sidste 5 år inden startede for mig selv, var jeg pladsformand i det firme jeg kom fra, så var heldigvis vant til at holde 8-12 folk igang samtidigt med jeg selv skulle forsøge at lave lidt.
I dag arbejder jeg selv stadig 37 timer, og har selv pt. 7 mand kørende udover mig selv, og det går lige, men kan godt se at hvis vi er delt over 3 pladser på en gang, så kniber det lidt med selv at arbejde hele tiden også.
Det er dog en fordel at i er 2 til at dele om det, for at konstant at give tilbud i sin fritid, mens alle regnskaber og lønninger også skal klares om aftenen og i weekenden, så er der ikke meget tid til familien.