Hej alle på Amigo Vi er to firmaer, et enkeltmands og et aps, som står med en del fælles opgaver i aftalebogen. Ind til nu har vi mundligt og i forsonlighed klaret delingen 50 / 50 % til hver eller indlejet hinanden på timeløn, men søger fremover en mere holdbar juridisk aftalt løsning. Den mere holdbare løsning søges, fordi kommende opgaver overskrider vores mandskabs kapacitet Jeg har læst en masse indlæg om holdigselskaber, aps´er og SMBA´er. Der hvor jeg er i tvivl, er om vi skal: 1. Stifte et fælles aps. med et eller to holdingselskaber og smertefyldt lukke to ca.1 års gamle firmanavne på vej op. 2. Jeg skal købe mig ind i min samarbejdspartners aps og igen smertefyldt lukke for mit 1 år gamle firma. 3. Skifte ny aps / holding sammen og samtidigt fortsat videreføre eksisterende firmaer ( dyrt i revisor og adm. ) Jeg kan selv godt se at det måske virker lidt fjollet at pive, når ens firma kun er ca. 1 år gammelt. Men jeg har som alle andre nystartede lagt nedslidende lange arbejdsdage og hele min sjæl ind i mit lille firma, det ville være lidt sørgmodigt. Kan forslag nr. 3 være løsningen, måske som prøveballon? På forhånd tak, venligst TJU |
Du kunne også overveje et I/S.... Så vil så vil din del af overskuddet blive beskattet hos dig og person vil få sin del beskattet i sit ApS....
Henrik