Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælles kommende opgaver i nuværende enkeltmandsfirma( person A ) og aps ( person B )

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amigo

Vi er to firmaer, et enkeltmands og et aps, som står med en del fælles opgaver i aftalebogen.

Ind til nu har vi mundligt og i forsonlighed klaret delingen 50 / 50 % til hver eller indlejet hinanden på timeløn, men søger fremover en mere holdbar juridisk aftalt løsning.

Den mere holdbare løsning søges, fordi kommende opgaver overskrider vores mandskabs kapacitet

Jeg har læst en masse indlæg om holdigselskaber, aps´er og SMBA´er.

Der hvor jeg er i tvivl, er om vi skal:

1. Stifte et fælles aps. med et eller to holdingselskaber og smertefyldt lukke to ca.1 års gamle firmanavne på vej op.

2. Jeg skal købe mig ind i min samarbejdspartners aps og igen smertefyldt lukke for mit 1 år gamle firma.

3. Skifte ny aps / holding sammen og samtidigt fortsat videreføre eksisterende firmaer ( dyrt i revisor og adm. ) 

Jeg kan selv godt se at det måske virker lidt fjollet at pive, når ens firma kun er ca. 1 år gammelt.

Men jeg har som alle andre nystartede lagt nedslidende lange arbejdsdage og hele min sjæl ind i mit lille firma, det ville være lidt sørgmodigt.

Kan forslag nr. 3 være løsningen, måske som prøveballon?

På forhånd tak, venligst TJU

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:20

Du kunne også overveje et I/S.... Så vil så vil din del af overskuddet blive beskattet hos dig og person vil få sin del beskattet i sit ApS....

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:30

Hej TJU,

Jeg vil da mene, at det er et positivt problem - at din/jeres succes er så stor at I er nødt til at finde en bæredygtig vej for fremtiden. Er der virkelig nogen grund til sentimentalitet overfor firmanavnet, når det er successen, der har båret frugt?

Med hensyn til dine muligheder ovenfor, så vil jeg blot gøre dig opmærksom på, at køber du dig ind i din partners ApS, så skal du først have kortlagt, hvilke "lig i lasten", dvs forpligtelser, som du også får med.

Dette kan undgås ved at stifte nye selskaber og lægge aktiviteterne heri.

Ellers kan I gøre som Henrik foreslog, men hvis der er meget løntungt arbejde og der er indlejet arbejdskraft involveret, så ville jeg være påpasselig med selv at stå med ansvaret fremfor at placere dette ansvar i et ApS.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 3. Apr 09
Skrevet kl. 11:12

Tak for kommentarer fra Klovn og Flemming

Tilføjelser:

Da vi er håndværksmestre er arbejdet meget løntungt

Vi bliver også nød til et par investeringer, bl.a. varevogn, værktøj og selvfølgelig ansættelse af mandskab.

Mulighed for korttidsleasing og indlejet mandskab er måske et alternativ.

Vores likviditet er som andre nystartede måske ikke lige en topscorer hos banken.

Så måske skal vi slæbe os lidt gennem de første par måneder ind til ratebetalingerne kommer ind på kontoen.

Venligst TJU

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 11:19

Hej TJU,

Uden at være ekspert i virksomhedsformer, ville jeg nok selv vælge at stifte et fælles APS, og køre jeres respektive eksisterende selskaber videre.
Du undgår at få eventuelle lig med i lasten og du undgår personlig hæftelse (der var snak om noget I/S - medmindre I/S'et selvfølgelig ejer APS'erne.. aner ikke om det kan lade sig gøre selskabsmæssigt).
Undgå at lave en dårlig virksomhedsform, blot fordi der er lidt ekstra revisor-regninger med. Hvis I ikke kan betale et par ekstra revisor-regninger, så ville jeg nok passe på med at udvide så meget.. likviditet er gud :)

Mvh Christian 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:27
Tilmeldt 3. Apr 09
Skrevet kl. 12:33

Hej Klovn

Tak for ros.....

Nej den med 50000,- havde jeg ikke lige hørt.

Men omlægning sker desvære før 2010.

Jeg mener bestemt også, at jeg har aktiver nok til at dække 125000,- kr.

Venligst TJU

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:50
Tilmeldt 3. Apr 09
Skrevet kl. 13:20

Hej Christian

Nej revisoen holder mig ikke tilbage, men meromkostningen ligger vel også i forsikring, markedsføring m.m.

Jeg tror det er en nødvendig omlægning og at vi mister kunderne hvis vi ikke tager opgaverne. De kommende opgavers størrelse kræver bredere skuldre og måske hele dage med ikke betalte arbejdstimer ( timer med tilbudsgivning , bogføring og opsøgende arbejde ) De ikke betalte arbejdstimer ligger på dette tidspunkt i de timer hvor vi skulle ligge og sove, samt selvfølgelig også i løbet af arbejdsdagen. Dette med at sove er rimeligt nødvendigt, når kroppen skal køre hårdt fysisk arbejde i 10-14 timer ....klynk ,klynk.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:24

Det med at stå op før kl.6 og i seng nogle gange kl.1 bliver der kun mere af, hvis du stadig ønsker at arbejde selv, og udvide med flere folk.

Jo flere folk, jo mere papir og tilbudsarbejde, men sådan er det at være selvstændigt og gå meget op i ens firma,
specielt på vej op, er der jo meget arbejde...Wink

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)