Først skal det lige siges at jeg ALDRIG har lavet bogfring før, jeg har aldrig set et bogfringsprogram før og jeg har altid fået en restskat jeg skulle betale.
Sådan! Så er vi klar ;)
Jeg har siddet og læst mange af de indlæg der er herinde og har hentet programmer, excel filer og alt muligt andet og jeg er blevet mere og mere forvirret.
Econimic bliver der talt meget om, og jeg har lige været inde og lave en bruger for at teste det i 14 dage. Jeg blev meget forvirret derinde og aner ikke rigtigt hvad jeg skal gøre på deres site..
Jeg har også testet www.e-moms.dk og der blev jeg ikke lige så forvirret.
Mit spørgsmål er så.
Er der nogen herinde der har prøvet e-moms og som kan sige noget om det? Er economic så godt siden der er så mange der siger god for det eller findes der alternativer for folk der er virkelig store idioter til bogføring/skat/moms osv som jeg er?
Hvis du har problemer er deres kundesupport rigtig god, så ring til dem hvis du har problemer efter du har læst artiklerne på ovenstående hjælp.
Det handler selvfølgelig også om, om du gider at sætte dig ind i det. Hvis du ikke har tid eller lyst til at sætte dig ind i det, kan du overveje at betale dig fra det ved revisor eller lignende.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.
Kender ikke e-moms, men andre programmer. Jeg bogfører ugentligt for 10-12 forskellige virksomheder og har oplevet lidt af hvert. Jeg hører ikke til de mest begejstrede fans af E-conomic. Specielt som ny er den ret forvirrende.
Summa Summarum er et rigtig godt program, som er enkelt at gå til. Desuden kan du ved Libris købe en manual, som er god og overskuelig. Derudover er der den gode gamle C5, som du på enhver handelsskole kan tage et kursus i. Det er revisorernes foretrukne og den er også rigtig god. Begge disse programmer er en engangsbeløb, mens e-conomic er et program, hvor du hvert kvartal skal betale abonnement.
Når alt dette er sagt/skrevet, vil jeg - som i andre tråde opfordre dig til at finde en dygtig bogholder, som kan sætte dig i gang. Det er ikke bare sådan at kaste sig ud i.
Held og lykke uanset hvad du finder frem til af løsninger.
www.e-moms.dk er et godt entry level system, hvor du på en nem og overskuelig måde kan få styr på bogføringen, via et meget intuitivt design.
Formålet er at gøre det så simpelt for enkeltmand at få styr på regnskabet, og så må det også gerne være lidt sjovt. Du er meget velkommen til at prøve det af, og velkommen til at ringe eller skrive til os, såfremt du har yderligere spørgsmål.
Jeg er helt enig med Fokus i, at du nok bør få en bogholder, til at hjælpe dig. Du kan også overveje at komme godt igang med en "sitter-ordning". Anette Sand her på Amino holder sådanne intro-jeg-holder-dig-i-hånden seancer, hvor du bliver vejledt og støttet i dit eget regnskab, så du kommer godt på vej - det var også en mulighed, hvis du vil selv.
Lidt om min egen erfaring, som måske kan hjælpe dig i dit valg.
Jeg ejer et mindre murerfirma, hvor jeg selv køber fliser hjem fra bl.a. Italien, Portugal og Tjekkiet. Jeg har mellem 3-5 ansatte. Da jeg køber ind fra flere forskellige lande med forskellig moms og for øvrigt ikke forstår særlig meget af bogføring, sad jeg i samme situation som dig.
Jeg har prøvet economic for en kort periode, men syntes det var alt for uoverskueligt. Jeg har siden efteråret 2008 brugt e-moms og syntes det er lige til at gå til og det dækker fuldt ud mit behov. De spørgsmål jeg har haft er blevet svaret hurtigt.
Min anbefaling er at e-moms er nemt og lige til at begynde med.