Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny laptop - endnu en tråd i rækken...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører landet tyndt og holder foredrag / kurser og synes efterhånden det er på tide at udskifte den bærbare.

Jeg har følgende krav til den:

Den skal primært bruges i undervisningsøjemed hvor jeg kører Powerpoint shows på den. Derudover bruges den til diverse office-opgaver (dog ikke store databaser) og en sjælden gang imellem bliver der spillet Counter-Strike som det absolut mest krævende spil.

Der skal være CD/DVD-drev i den.

Det skal være muligt at tilslutte ekstern skærm / projektor samt tastatur.

Der skal være minimum to usb-slots.

Minimum 60 GB HD

Trådløst netkort g/n

Fullsize tastatur - skærmens størrelse er dog underordnet

Batteritid på minimum 2 timer - ikke to timer i databladet, men to timers brug.

XP eller Vista er underordnet

Den skal være driftsikker som ind i h......

Prisen er underordnet omend jeg ikke ønsker at bruge hele formuen i disse påståede krisetider.

Jeg har kigget lidt på en Lenovo T500 NL 363MD - er det helt ved siden af eller er der bedre alternativer? http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=91537

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:28

Vi har lige anmeldt en Toshiba Tecra til 8000,- som minder utroligt meget om Lenovoen rent konfigurationsmæssigt.

Generelt set er det ikke en imponerende ydelse man får i forhold til det grafiske og med en score i 3dmark06 på under 1000 så er det klart maskiner som kommer hurtigt til kort hvis de skal bruges til lidt sjov og begge maskiner ligger med en batteritid lige omkring 2 timer.

Alternativt kunne man vel foreslår f.eks. en HP Pavilion dv4-1110 14"WXGA her får du faktisk en maskine med et lidt bedre grafikkort, indbygget HSDPA 3G modem og hele baduljen for kun 5500,- eneste minus er måske at der kun er 6 cellet batteri med - men det kan man jo med prisen bestemt gøre noget ved ;)

Du kan finde en liste over anmedlelser af buisiness laptops.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:37
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 14:10

Jeg ville holde mig til Lennovo, jeg syntes det er noget solidt kram de laver og da du rejser meget rundt ville jeg vælge en der kan tage lidt ekstra hug hvis det er.

Hvis du tager en af de lidt større modeller af enten T500 eller W500 så er de udstyret med både et onboard kort og et "eksternt" kort. S
Så hvis du bare skal klare arbejdet klarer det Intels onboard det, skal der games lidt kan du skifte over til det mere kraftfulde Radeon kort, der selvfølgelig sluger noget mere strøm.

Bare lige mit besyv.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 14:16

Der er nu ikke behov for de helt store og kraftfulde maskiner da behovet ikke omfatter tunge grafisk arbejder og da spilproducenterne toppede med Half-Life / Counter-Strike for efterhånden 10? år siden har jeg ikke tænkt mig at sætte mig ind i alle de nye fine spil.

Men interessant læsning - bliv endelig ved omend jeg stadig hælder kraftigt til Lenovoen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:36
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:23

Den ser godt nok fin ud - men er kvaliteten / holdbarheden den samme som Lenovo? Og er det i bund og grund ikke den samme som en Lenovo X301?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:34

Nej det tror jeg ikke du skal regne med. Wink

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:39

Bruger selv Lenovo i ThinkPad serien, næste nyindkøbt.

Jeg har tidligere brugt, LG, acer & HP.

Forskellen ligger i byggekvaliteten, med lenovo føler du kvalitet, tasterne "svupper" ikke, skærmen er bygget i et ordenligt chassis, og kvaliteten på materialerne er i top.

Men der er dog en forskel fra deres N500 til ThinkPad serien, skal ikke kunne udtale mig om de præcise forskelle, men ifølge andre udtalelser ligger forskellen i kvaliteten, og det at thinkpad serien er målrettet erhverv = lang levetid, og stabil.

Jeg kan virkelig kun anbefale Lenovo, det holder, det virker, og batteri levetiden er iorden.

Som alternativ ville jeg kigge på Dell Vostro, som er Dell's svar på en erhversmaskine.

Held og lykke.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:33

Det endte med en Lenovo T500 og efter den første uge har jeg stort set kun ros til overs for den.

Der har været en del skriverier om at tastaturet skulle være lidt "svampet", men på min model er det ihvertfald stenhårdt, så det er der vist blevet rettet op på.

Der er en hel sikkerhedspakke - Thinkvantage - som det tager lidt tid at få fjernet (eller alternativt at blive gode venner med), men computeren kører fantastisk uden.

Så udover at der kun sidder USB-stik i venstre side af computeren har jeg ikke noget at sætte en finger på.

Byggekvaliteten virker særdeles fornuftig og især batteritiden skal have "thumbs up" herfra - jeg nærmer mig i skrivende stund den fjerde time.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)