Jeg kører landet tyndt og holder foredrag / kurser og synes efterhånden det er på tide at udskifte den bærbare. Jeg har følgende krav til den: Den skal primært bruges i undervisningsøjemed hvor jeg kører Powerpoint shows på den. Derudover bruges den til diverse office-opgaver (dog ikke store databaser) og en sjælden gang imellem bliver der spillet Counter-Strike som det absolut mest krævende spil. Der skal være CD/DVD-drev i den. Det skal være muligt at tilslutte ekstern skærm / projektor samt tastatur. Der skal være minimum to usb-slots. Minimum 60 GB HD Trådløst netkort g/n Fullsize tastatur - skærmens størrelse er dog underordnet Batteritid på minimum 2 timer - ikke to timer i databladet, men to timers brug. XP eller Vista er underordnet Den skal være driftsikker som ind i h...... Prisen er underordnet omend jeg ikke ønsker at bruge hele formuen i disse påståede krisetider. Jeg har kigget lidt på en Lenovo T500 NL 363MD - er det helt ved siden af eller er der bedre alternativer? http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=91537 |
Vi har lige anmeldt en Toshiba Tecra til 8000,- som minder utroligt meget om Lenovoen rent konfigurationsmæssigt.
Generelt set er det ikke en imponerende ydelse man får i forhold til det grafiske og med en score i 3dmark06 på under 1000 så er det klart maskiner som kommer hurtigt til kort hvis de skal bruges til lidt sjov og begge maskiner ligger med en batteritid lige omkring 2 timer.
Alternativt kunne man vel foreslår f.eks. en HP Pavilion dv4-1110 14"WXGA her får du faktisk en maskine med et lidt bedre grafikkort, indbygget HSDPA 3G modem og hele baduljen for kun 5500,- eneste minus er måske at der kun er 6 cellet batteri med - men det kan man jo med prisen bestemt gøre noget ved ;)
Du kan finde en liste over anmedlelser af buisiness laptops.